« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
در سال 1399 محقق می‌شود؛
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان ، گفت: 50 کیلومتر جاده روستائی و عشایری این استان تا پایان تابستان 1399 تکمیل می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مختار اسفندیاری اظهار کرد: در حالیکه علوفه امسال به دلیل بارش‌های مناسب و غنی‌تر شدن مراتع به نسبت سال گذشته بیشتر است، تا پایان سال جاری 15 هزار تن علوفه همراه با دیگر کالاهای اساسی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح آب‌رسانی برای عشایر منطقه جرقویه در حال اجرا است از توزیع روزانه بیش از ۱۹۲ هزار لیتر آب در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: همزمان با این عملیات موضوع گرمایشی، روشنایی و فراوری محصولات لبنی، گازرسانی و نفت‌رسانی به طور منظم انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت چهار مجتمع آب‌رسانی برای تامین آب آشامیدنی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم با اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال آغاز شده است و تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسفندیاری به ساخت ۵۰ کیلومتر جاده عشایری و روستایی اشاره کرد و گفت: در صورت مساعد بودن هوا و اجرای طرح بر مبنای برنامه، این محورها تا تابستان ۹۹ تکمیل خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان از توزیع افزون بر ۲ هزار سلول خورشیدی بین عشایر در سه سال گذشته خبر اد و گفت: در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری سکونت دارند.

وی تصریح کرد: در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

به گفته اسفندیاری مدیر کل امور عشایر استان اصفهان، عشایر این خطه ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

گفتنی است استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: