« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
تحلیل
در حالی که آمریکا حرکت نفتکشهای حامل سوخت ایرانی به سوی ونزوئلا را بشدت تهدید کرده بود اولین نفتکش ایرانی در سواحل ونزوئلا پهلو گرفت.
خبر:

در حالی که آمریکا حرکت نفتکشهای حامل سوخت ایرانی به سوی ونزوئلا را بشدت تهدید کرده بود اولین نفتکش ایرانی در سواحل ونزوئلا پهلو گرفت.

تحلیل:

- اقدام نفتکشهای ایرانی در حرکت به سمت ونزوئلا به عنوان کشوری که بشدت مشمول تحریمهای آمریکاست یعنی اثبات بی اثری تحریمهای آمریکایی بر ایران، ونزوئلا و حتی دیگر کشورها
- این اقدام و در بغل گوش آمریکا و با پرچم های برافراشته ایرانی یعنی باور آمریکا به اقتدار جمهوری اسلامی ایران. پیشتر از این ایران رسما اعلام کرده بود هرگونه مزاحمتی با جدیت پاسخ داده خواهد شد.
- این اقدام یعنی آنکه در عمل تهدیدات آمریکا در تحریم ایران فراتر از حرف و ادعا نیست.
- این اقدام و موفقیت حضور کشتیهای ایرانی در سواحل ونزوئلا یعنی شروع سلسه اقداماتی عملی در مسیر عدم اعتنا به دیگر تحریمهای دوساله آمریکایی .
- حالا نه تنها سد تحریمهای آمریکایی علیه ایران ترک خورده، بلکه اقدامات جدیدی نظیر تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران توسط آمریکا در پاییز پیش رو بنظر امری ممتنع مینماید و اینها جملگی یعنی سبد دستاوردهای سیاست خارجی ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو روز بروز خالی تر میشود.
- آمریکا در خصوص ایران به این باور رسیده است که تحریمهای بین الملیاش ناکاآرامدتر از هرزمانی است و لذاست که از سویی گزینه سکوت و رضایت را در مواردی چون نفتکشهای عازم ونزوئلا و معاف کردن عراق از تحریم ایران در پیش گرفته و در مقابل بر مواردی چون تکثیر و توسعه تحریمهای داخلی ایران متمرکز شده است. تحریم چند روز پیش وزیر کشور و نیروی انتظامی ایران شاهد این مدعاست.

العالم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: