« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
در 2 سال اخیر محقق شد:
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در ۲ سال اخیر سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برای کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص داده می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، ابراهیم صالحی عمران با اعلام این خبر اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد آموزش‌های دانشگاه عملی و در محیط‌های دانشگاهی ارائه می‌شود.

رئیس فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: در حال حاضر بخشی از مجموع سه هزار و ۴۰۰ کارگاه در مراکز فنی و حرفه‌ای، بروزرسانی شده است.

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یک دانشگاه ماموریت‌گرا دانست و متذکر شد: ارائه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه هدف اصلی این دانشگاه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، دیگر هدف عمده این دانشگاه را توسعه رشته‌های مختلف بیان کرد و گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۷۰۰ کد رشته جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه‌های کمی رشته‌های مختلف در دانشگاه فنی و حرفه ای یاد آور شد: بروز رسانی سرفصل‌های دروسی که از ۲۰ سال گذشته تغییر نکرده اقدامی عمده در دانشگاه فنی و حرفه ای است.

صالحی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه صمت منعقد شد که زمینه آموزش ایده‌ال و دوگانه برای دانشجویان فراهم کنیم که بتوانند به‌طور عملی مهارت بیاموزند که بدون استخدام در ادارات دولتی، منشا اثر برای خانواده و جامعه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مانند سایر دانشگاه‌‍‌ها نمی‌تواند تسهیلات بدهد از روند انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق رشد و نوآوری و بانک کارآفرینی امید سخن گفت و یاد آور شد: انتظار می رود دانشجویان می‌توانند از این طریق از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از وجود ۱۸۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: 53 مورد دانشگاه های فنی و حرفه ای و 40 درصد دانشجویان، مربوط به بانوان است.
وی وجود دانشگاه های فنی و حرفه ای را زمینه‌ای برای ورود بانوان در توسعه و رشد اقتصادی کشور قلمداد کرد و متذکر شد: اکثر کشورها سرمایه‌گذاری زیادی‌روی سیستم آموزشی از ابتدایی تا سطح عالی دارند.

وی گفت: در ۳۰ سال گذشته نسبت به کاهش آموزش‌های نظری و سوق آن به سمت آموزش‌های مهارتی اقدام ویژه شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان کشورهای دیگر مهارتی هستند اذعان داشت: چنین کشورهائی آموزش و پرورش آموزش‌های نظری و تجربی را در اولویت تحصیل فرزندان قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها بر این است که دچار کمی‌گرایی در آموزش مهارتی نشویم گفت: با افزودن بیش از ۷۰۰ کد رشته دانشگاهی، سرفصل دروس نیز تغییر و بروزرسانی شده است.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: