« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان، به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، غلامرضا کاظمی در این باره اظهار داشت: به منظور کمک به اقشار آسیب پذیر استان دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صاحب پزشک خانواده خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش های صورت گرفته و در حمایت از بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی، کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده انتخاب شد.

کاظمی تصریح کرد: بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با تحت پوشش قرار دادن ۵۱۲ هزار نفر بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت بیمه صندوق همگانی در استان هستند.

وی بیان کرد: صندوق بیمه همگانی در سال ۹۳ برای افرادی که فاقد دفترچه هستند شروع به کار کرده و قانونگذار ارائه خدمات را منوط در مراکز دولتی دانشگاهی کرده است.

کاظمی تاکید کرد: چنانچه دارندگان این دفترچه به مراکز خصوصی مراجعه کنند خدماتی دریافت نخواهند کرد و هزینه آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با اجرای پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی به ازای هر ۵۰۰ نفر تا ۷۵۰ نفر برای پزشکان عمومی یک شیفت و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰نفر برای پزشکان عمومی دو شیفت نظام ارجاع به سه سطح ۱ و۲ و ۳ تقسیم می شود.

وی عنوان کرد: در سطح یک پزشکان عمومی و برخی از متخصصین مشخص شده، در سطح ۲ پزشکان متخصص و در سطح ۳شامل پزشکان فوق تخصص و خدمات فوق تخصصی می شود.

کاظمی بیان کرد: طبق دستورالعمل اعلامی هر پزشک دارای یک پزشک جانشین و یا جایگزین خواهد بود تا در مواردی که پزشک به هر علت در مطب حضور نیابد پزشک جایگزین یا جانشین به جای وی انجام وظیفه کند.

وی گفت: طبق این طرح پزشکان علاوه بر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می توانند بیمه شدگان سایر صندوق ها و سازمان های بیمه گر دیگر را ویزیت نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: پرداخت به پزشکان بصورت سرانه خواهد بود و به این شکل که برای پزشکان عمومی به ازای هر بیمه شده ۷۵ هزار ریال و برای پزشکان متخصص ۱۰۵ هزار ریال خواهد بود که بطور ماهانه از طرف سازمان بیمه به این پزشکان پرداخت می شود.

کاظمی ادامه داد: فرانشیز پرداخت بیمار در همه سطوح ۶۰۰۰۰ هزار ریال معادل ۶ هزار تومان است.

وی عنوان کرد: از نکات بسیار مهم این طرح بیماریابی بیماران دچار دیابت و پرفشاری خون است و هر پزشک موظف است در سه ماهه نخست آغاز طرح حداقل یکبار بیمه شدگان منتسب خود را برای غربالگری و کشف بیماریهای مذکور معاینات لازم را انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: