« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
طی مراسمی با حضور فرماندار ، امام جمعه و مسئولان ادارات به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران شهرستان لنده تجلیل شد .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛آیین تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان لنده امروز و با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده، فرماندهان سپاه ناحیه لنده و نیروی انتظامی،رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از اعضای شورای اداری این شهرستان در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه لنده برگزارشد.


 ضرورت برگزاری دوره های تخصصی در حوزه اطلاع رسانی و خبرنویسی

در ابتدای این مراسم اسماعیل زارعی طی سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار تنها یک روز نیست بلکه تمام روزهای سال روز خبرنگار است.

وی افزود: طی کردن آموزش های تخصصی در حوزه اطلاع رسانی و خبرنویسی از مهمترین کارهای است که باید این رویه صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت: عضویت در خانه مطبوعات یکی از اقدامات خوبی است که در راستای تعالی و نشر ارزش های دینی و اسلامی صورت گرفته است.

وی گفت:توزیع واکسن مرحله اول خبرنگاران یکی از اقدامات خوبی بود که در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت بهداشت و وزرات ارشاد شکل گرفته است.

زارعی گفت: افتتاح خانه مطبوعات در استان می تواند بخشی از نیازها و حق وحقوق خبرنگاران را حفظ کند.


رسالت رسانه در شناخت نیازهای مردم و تبدیل آن به مطالبات است

 در ادامه نیز فتاح بدری با اشاره به مطالبه گری رسانه ها گفت:رسالت رسانه در شناخت نیازهای مردم و تبدیل آن به مطالبات است.

مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف اظهار داشت:رسانه ها گاهی در شناخت این مطالبات و بررسی نیازها دچار اشتباه شده و در نتیجه هم خود ضرر کرده و هم مردم متضرر شدند.

وی افزود:رسانه ها و خبرنگاران نباید در دام مدیران منفعت طلب بیفتدزیرا برخی مدیران تصور می کنند خبرنگار در واقع خدمتکار و میرزا بنویس آنهاست و باید هر چه آنها دوست دارند بنویسند.

فعال رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خبرنگار نباید طوطی وار باشد چرا که برخی مدیران مطلبی را ارسال می کنند که با واقعیت جامعه مغایرت دارد .

رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده گفت:همراهی با مدیران در روزهای سرد وگرم و سختی ها همیشه نشان دهنده تعامل خبرنگاران بوده است و هرکجا که مدیران شناختی از رسانه نداشتند مشکلات اساسی پیدا کردند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مدیران کنونی که البته کارایی چندانی نداشته و خود را پشت بنیاد علوی قایم نمودند ؛ طی چند سال اخیر حاشیه های را با خبرنگاران ایجاد کرده که ضروری است در انتصاب مدیران جدید به سواد رسانه ای آنها نیز توجه و این مهم  را در  شاخصه های انتخاب مدیران لحاظ نمایند.


توسعه فضای خبری و رسانه ای یکی از الزامات مهم جامعه است

در این مراسم حجت الاسلام محمودی اصل گفت: بحث رسانه و خبرنگاری مقوله جدیدی نیست قدمتی به بلندای عمر بشر دارد البته ابزار کار به تناسب تغییر کرده و در قدیم به عنوان راوی از آنان نام برده می شد و ابزار امروزی را نداشتند.

امام جمعه لنده اظهار داشت:توسعه فضای خبری و رسانه ای یکی از الزامات مهم جامعه است که داشتن آن و قوی بودن آن باعث تعالی آن جامعه خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده افزود: جامعه بشری نیازمند داشتن آگاهی از رفتارهای سیاسی ؛اجتماعی ؛فرهنگی و اقتصادی است که خبرنگاران در جامعه برای بیان حقایق این موارد تلاشی مضاعف دارند.

وی ادامه داد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مسوولان و مردم بوده و هرگونه پیگیری از جانب این قشر باید با ملایمت و خونسردی مدیران توضیحات لازم ارایه شود.


بیان مطالبات مردم یکی از رسالت های مهم رسانه است

در ادامه سرهنگ ویسی فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: یک رسانه خوب می تواند نقطه قوت در جامعه باشد تا مطالبات برحق مردم را به گوش مسولان و عملکرد خوب مسولان را به گوش مردم برسانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت:خبرنگاران باید دارای فهم وسواد رسانه ای و متخصص در امورات باشند که این مهم نیز باید با ارائه دوره های سواد رسانه ای در جامعه به درستی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: بیان مطالبات مردم یکی از رسالت های مهم رسانه است ولی ما مسولان نیز در بیان مطالبات رسانه ها باید پاسخگو باشیم.

سرهنگ روح الله ویسی در ادامه از مسئولین خواست همانطور که خبرنگاران مشکلات مردم را رصد و پی گیری می نمایند مشکلات خودشان هم نیز مد نظر قرار گرفته  و آنها را نیز  مورد حمایت جدی قرار دهند. قرار بدهند.

تجلیل از خبرنگاران

 در پایان این مراسم ادارات : فرمانداری، دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی شهرستان لنده از تلاش های یکساله خبرنگاران تجلیل کردند.


خبرنگار:بهروز عادل فر
منبع خبر:آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: