« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
در آئین افتتاحیه سومین رویداد استارتاپی تولید و محتوای دیجیتال بسیج مطرح شد:
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت مدیریت فضای مجازی، برگزاری سومین رویداداستارت آپی تولید و محتوای دیجیتال بسیج در استان را کاری ارزشمند ارزیابی کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاحیه سومین رویداد استارتاپی تولید و محتوای دیجیتال بسیج در این استان با تقدیر از برگزاری چنین رویدادهای نوینی در استان گفت : فناوری های نوین از ضرورتهای امروز بوده و فاصله از این فضا خسارت بار است.


وی تاکید کرد: در این فضا که مردم لحضه به لحضه در ان حضور دارند و اقتصاد ، فرهنگ اخلاق و کسب و کار آنها با ان مرتبط است اگرمدیریت نداشته باشد به طور حتم خسارت زیادی را بر کشور وارد می کند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه برگزاری این رویداد یک کار ارزشمند است، گفت: باید تلاش کرد در فضای مجازی توانایی ها  به خوبی مشاهده شود زیرا دشمن از این فضا در سطح وسیع استفاده می کند و در حال تاخت و تازو تلاش برای اثر گذاری بر سرمایه های ملی و انقلابی کشور است در این راستا  دشمن آسیب هایی را در حوزه های مختلف وارد کرده است که بخشی از آن مربوط به فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رفتارها و پوشش های نامناسب، اشاعه افکار و  ایده های غلط و اعتقادات انحرافی در کشور وجود نداشت بلکه توسط دشمن در فضای مجازی صورت گرفت، گفت: ممکن است خانواده ها بر فرزندان خود نظارت داشته باشند تا آسیب های محیط جامعه توسط افراد نامطلوب حفظ شوند اما وقتی فرزندان در فضای مجازی حضور داشته و تنها شده  و در فضای مجازی که با کل دنیا ارتباط دارد فعالیت می کند،  خطرات مختلف برای او مطرح است در این شرایط اگر انسان در فضاهای غلط مجازی قرار گیرد تغییر رفتارها در او مشاهده می شود.

وی به ضرورت تلاش و اهتمام جدی برای حضوری آگاهانه در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی به وسیله ریخته شدن خون ها و مجاهدت های فراوان محقق شده است  از طرفی برای اخلاق، معنویت، دین، باورها، ارزش هایی همچون حجاب، انبیاء و اوصیاء تلاش ها و رنج هایی زیادی متحمل شدند تا به ثمر نشست و نباید اجازه داد این ارزش ها به سادگی از دست داده شود.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه با عدم نظارت و کنترل، نبود ساماندهی در فضای مجازی دین  و اخلاق، معنویت تضعیف می شود، گفت:  دین برای انسان ها و  موضوع اصلی دین انسان است وقتی حضرت علی (ع) برای فتح خبیر اعزام شد نبی مکرم اسلامی به حضرت علی (ع) بر ضرورت پند و موعظه برای جناح مقابل تاکید کرد و اینکه در مرحله بعد  جنگ را با آنها اغاز کن از طرفی پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود اگر یک نفر به وسیله تو هدایت شود برای تو ارزشمندتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می تابد در کلام پیامبر انحراف یک انسان از مسیر معرفت و دین بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه اگر کسی مقتول شد طلبکار است اما اگر کسی دچار قتل فرهنگی شد و باورهای دینی، هویت الهی او از بین رفت و دچار استحاله اعتقادی شد آسیب و زیان بزرگتری محسوب می شود، گفت: برگزاری این رویدادها نشان می دهد که می توان آسیب های فضای مجازی را مدیریت کرد و یک کارشایسته است.

حسینی با بیان اینکه اگر اجازه داده شود عده ای در فضای مجازی جولان دهند و خیانت کنند، فرهنگ و انقلاب را مورد تاخت و تاز قرار دهند گناه ما سنگین است، ادامه داد: در شرایط حاضر گروه های مختلف سنی در فضای مجازی حضور دارند و بخشی از زندگی افراد در این فضای سپری شده  و امورات ارزشمندی مانند کتاب خوانی، روزنامه خوانی رها شده است، بنابراین اگر این فضا مدیریت نشود و رها شود یکی از بسترهای مهمی که سبب ضربه به فرهنگ کشور می شود فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در فضای مجازی موضوعاتی خوبی مانند اشتغال زایی امری مطلوب و مورد تاکید است اما در این فضا باید  از فرهنگ، باورها، جوانان کشور، ارزش های چون حجاب، حیاء و انقلاب اسلامی دفاع کرد، گفت: عده ای در فضای مجازی ورود کرده و مزدور دشمن هستند و با انواع  روش ها و تئوری ها سبب استحاله اعتقادی، فرهنگی و از دست رفتن غیرت ملی و دینی افراد می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: