« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد از نمونه برداری روزانه کارشناسان این مرکز و اداره دامپزشکی از شیر دام موجود در لبنیاتهای محلی و یا هر خودروی حامل شیر دام در سطح این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛ رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد از نمونه برداری روزانه کارشناسان این مرکز و اداره دامپزشکی از شیر دام موجود در لبنیاتهای محلی و یا هر خودروی حامل شیر دام در سطح این شهرستان خبر داد.


دکتر محمد یزدان پناه رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد گفت : با توجه به اهمیت شیر دام ، هم از لحاظ فساد پذیری زودهنگام و هم ماده غذایی پر مصرف برای مردم ، جهت جلوگیری از تقلب و رعایت کیفیت ، از تولید ، نگهداری ، انتقال و عرضه بهداشتی به مصرف کننده ، هر روز با همراهی خوب اداره دامپزشکی به صورت سرزده ، از شیر دام موجود در لبنیاتهای محلی و یا هر خودروی حامل شیر دام ، نمونه برداری و در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی مورد آزمایش قرار می گیرد.


خانم دکتر خادم، مسئول واحد نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد، نیز در این باره گفت: هر آزمایش از شیر دام برای ۱۵ مورد مشکل شیر انجام میگیرد. پس از نمونه گیری از شیر در حال عرضه از مراکز عرضه لبنیات محلی و خودروهای حمل شیر و مراکز جمع آوری شیر، نمونه به آزمایشگاه مرجع اداره دامپزشکی ارسال شده و نتیجه بعد از ۷۲ ساعت قرائت میگردد. پس از مقایسه نتیجه با استاندارد های بهداشتی، مراکز متخلف به مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد معرفی و دستور پلمب مراکز صادر می شود.


مهندس یوسفی ، رئیس واحد بهداشت محیط شهرستان در ادامه این بازدید گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۹۱ مورد بازدید مشترک با اداره دامپزشکی در سطح شهر یاسوج و حومه داشته ایم که ۵۴ واحد متخلف غیر بهداشتی ثبت و از این تعداد ۳۴ مورد به مراجع قضایی معرفی و درنتیجه ۱۵ مورد پلمب شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: