« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
نشست ستاد استانی کرونا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛نشست ستاد استانی کرونا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی برگزار شد.

 
پرویز یزدانپناه در این نشست به آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره داشت و گفت: کل مراجعات سرپایی و به بیمارستان ها و مراکز بهداشت درمانی ۴۶۴ هزار است و کل افراد بستری شده در بیمارستان ۲۸۳ هزار و ۶۲ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کل افراد ترخیض شده کرونایی را ۲۸۱ هزار و ۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: کل بستری موجود ۱۸۴ نفر و و بستری موجود با تست مثبت ۷۲ نفر است.

وی بستری در بخش های ویژه را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افراد بهبود یافته ۸۱ هزار و ۱ نفر است.

یزدانپناه با بیان اینکه روند مرگ و میر کاهش یافته است، گفت: پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال، ۸۴ درصد است و در نوبت دوم بالای ۶۰ درصد واکسن تزریق کرده اند.


این مسئول به تزریق ۹۴ درصدی افراد بالای ۱۲ سال در دنا اشاره داشت و افزود: مسئله تجمعات و عروسی ها از کنترل خارج می شود و نگران کننده است از طرفی عادی انگاری، کاهش محدودیت ها، مشاهده می شود.

وی به مشکلات در حوزه هزینه و درمان اشاره داشت و افزود: منابع لازم برای خرید کیت کرونا بررسی شود.
 
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست به ۲۸۴۸ بازدید از صنوف خبر داد و گفت:  ۱۴۹ صنف  به مراجع قضایی معرفی و ۳۲ صنف پلمپ شدند.

بانشی به برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی ۱۰۰ هزار نفری با جمعیت ۵ هزار نفر اشاره داشت و افزود : در برگزاری مسابقات درنظرگرفتن فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پرتکل ها مد نظر است.

وی واکسیناسیون در گروه دانش آموزان در کشور را در مرحله اول ۶۰ درصد و مرحله دوم را ۴۰ درصد دانست و افزود: در استان واکسیناسیون مرحله اول ۸۶ و مرحله دوم ۶۶ است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش  استان به واکسیناسیون فرهنگیان در دوز اول ۹۸ و سه دهم درصد و در دز دوم به ۹۰ درصد رسیده اشاره داشت و، گفت: ۹۱ درصد دانش آموزان دز  اول و حدود ۶۸ درصد دز دوم را دریافت کردند.

هادی زارع پور افزود: حضور در کلاس ها در دوره ابتدایی و متوسطه به صورت نوبت بندی و حضوری است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این نشست به پایلوت گردشگری استان اشاره داشت و گفت: ظرفیت های گردشگری استان باید معرفی شود اما شیوع کرونا سبب شد تا آژانس های معتبر، عکاسان،  در این مناطق دعوت نشوند و این ظرفیت مغفول بماند.


صفایی به ضرورت معرفی ظرفیت های گردشگری استان اشاره داشت و گفت: ۱۵ ناظر در قالب سه اکیپ بر اماکن گردشگری جهت رعایت بر پرتکل های بهداشتی نظارت می کنند.

 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به وضعیت مطلوب کرونا در استان اشاره داشت و گفت: آمار کرونا در برخی شهرها تغییری ایجاد شده است یعنی باشت از آبی به زرد تبدیل شده و نگران کننده است.

احمدزاده به آمار مرگ و میر سه نفری کرونا در استان در هفته های گذشته اشاره داشت و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی مشاهده نشد این موضوع خبر خوبی است.

وی به وضعیت پایدار در برخی استان ها و اینکه سیر نزولی در استان ما مشاهده می شود، ادامه داد: استان ما از نظر خطرات در سطح بالا نیست و این موضوع به معنای کاهش پروتکل ها نیست.

وی به پایین بودن واکسیناسیون به نسبت استان های همجوار مانند فارس اشاره کرد و افزود: اولویت در واکسیناسیون مرگ و میر کمتر شود در همه دنیا ابتلا اجتناب ناپذیر است در این راستا روسیه، آمریکا و اروپا شاهد افزایش ابتلا هستند این موضوع نشان دهنده این است که واکسیناسیون در کاهش ابتلا نقش اثرگذاری ندارد بلکه در کاهش مرگ و میرها مفید است.

احمدزاده جدی گرفتن طرح شهید سلیمانی  در مبارزه با کرونا را ضروری دانست و گفت: میدان اصلی کار بسیج در کشور مبارزه با کرونا است و یکی از میادینی که کشته های آن شهید محسوب می شود کادر درمان است.


وی به خطراتی که متوجه گروههای بسیجی و نظامی در اثر کرونا متوجه می شوند اشاره داشت و افزود: سپاه استان طرح شهید سلیمانی را با جدیت بیشتری دنبال می کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر‌ از تلاش های سپاه و بسیج و همچنین مردم در کاهش آمار مرگ و میرها کرونایی گفت،:  دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه نارنجی و شکننده است و مردم دو شهرستان باید رعایت وضعیت را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت سبز در کشور راه اندازی می شود، افزود: آموزش و پرورش در حوزه آموزش جدی گرفته شود و به این دلیل که مدارس ابتدایی و متوسطه در آذرماه بازگشایی شود این جدیت ادامه داشته باشد.

عالی ترین مقام اجرایی استان به اجرای و راه اندازی طرح خانه به خانه برای اجرا و تزریق  واکسیناسیون توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری نیروی‌های بسیج و سپاه اشاره داشت و افزود: اگر طرح خانه به خانه اجرا شود امید می رود آمار مرگ و میرها به صفر برسد و مرگ و میر نداشته باشیم
 
استاندار به ضرورت پوشش دهی وسیع اینترنت در نقاط مختلف استان اشاره داشت و افزود: مدیر کل  آموزش و پرورش آماری از تعداد دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند و دلایل آن را ارایه دهد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: