« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
در نشست با سازمان همیاری شهرداری‌های؛
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو مسئله اولویت شهرداری‌ها بود که کار خاصی در این زمینه صورت نگرفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛کیامرث حاجی‌زاده در نشست با سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزی که به استان آمدم شهرداری‌ها با انباشت بدهی به نیروها مواجه بودند.


معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انباشت نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها از نیروهای غیرمتخصص انباشته شدند بعد می‌خواهند دولت، قانون و استانداری مشکلاتشان را حل کنند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و حقوق جاری نیروها براساس درآمد پایدار شهرداری‌ها است، یکسال گذشته ۸۰ میلیارد تومان  اعتبار از محل ارزش افزوده به استان اختصاص و میان شهرداری‌ها توزیع شد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در چهارماه اخیر با پیگیری‌های استاندار بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان  از محل آلایندگی و ارزش افزوده جذب و میان شهرداری‌ها توزیع شد.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یکسال  ۸۰ میلیارد و ۴ ماه اخیر ۵۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها تزریق شده اما از آنها گلایه داریم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سال گذشته اعتبار گرفتیم و به شهرداران اعلام کردیم ساماندهی فضای سبز، ورودی و خروجی شهرها و مبلمان شهری اولویت باشد اما کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در یاسوج خود ما ورود کردیم اعتبار گرفتیم و به راهداری دادیم تا در این زمینه‌ها کار کند، در گچساران و دهدشت هم تا حدودی کار انجام شده اما بقیه شهرداری‌ها اقدامی انجام ندادند.

وی عنوان کرد: شهرداران بدانند این سفره اختصاص اعتبار همیشه پهن نیست و باید به فکر درآمد پایدار باشند، در همه شهرهای استان زمینه درآمد پایدار وجود دارد.

وی بیان کرد: طبق قانون ۷۰ درصد اعتبارات باید برای احداث زیرساخت‌ها هزینه شود و حقوق پرسنل باید از درآمد پایدار شهرداری‌ها پرداخت شود.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از به نتیجه رسیدن دو طرح جامع شهرهای یاسوج بزرگ و دهدشت خبر داد و افزود: طرح جامع این شهرها در شورای عالی شهرسازی مصوب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دولت به سازمان همیاری شهرداری‌های استان هم کمک‌های خوبی داشته خاطرنشان کرد: این سازمان به مانند شهرداری‌ها به فکر درآمد پایدار باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: