« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
امروزه گوشي هاي هوشمند با داشتن سيستم عامل بسيار مورد تهديد هک شدن قرار دارند و به همين دليل کاربران به خاطر اطلاعات مهمي که در گوشي هايشان وجود دارد، بايد از روش هايي براي محافظت اطلاعاتشان استفاده کنند.

در همين راستا چهار روش از مهمترين راهکار‌ها را براي جلوگيري از هک شدن گوشي‌هاي هوشمند و پيشگيري از اينگونه اتفاقات را برايتان ارائه مي دهيم.
1- باز نکردن لينکهاي موجود در ايميل‌هاي نا‌شناس
بهتر است پيام‌هاي نا‌شناس و يا ايميل‌هاي نامطلوبي را که در آنها لينکي درج شده است را مورد استفاده قرار ندهيد، زيرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال يک اکسپلوت و کد مخرب مي‌توانند گوشي هاي هوشمند و يا تبلت شما را تحت کنترل در بياورند و اين بدان دليل است که شما ايميل حاوي لينک را مورد استفاده قرار داده‌ايد.
2- عدم استفاده از بازي‌ها و اپليکيشن‌هاي موجود در منابع غير معتبر

اگر به بازي و يا اپليکيشن احتياج داريد، سعي کنيد آنها را از منابع معتبر دريافت کنيد، چرا که بعضي از همين بازي‌ها مي‌توانند پر از کدهاي مخربي باشند که باعث بروز مشکلات حاد مي شوند. براي مثال بازي انگري برد که يک بازي پرطرفدار مي‌باشد، در چند ماه گذشته با ادغامي پيچيده به يک کد مخرب مجهز شده که اگر اين بازي بر روي گجت شما اجرا مي‌شد، حتما مشکلاتي را براي شما به همراه داشت.
3- حفاظت از اطلاعات موقعيتي و شخصي
اگر علاقمند به عکاسي با تلفن شخصي خودتان هستيد و نمي‌خواهيد اطلاعات موقعيتي و برخي ديگر از اطلاعات شخصي شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، کافيست گزينه‌هاي مربوط به GPS Camera را غيرفعال کنيد.
دليل اين کار اين است که وقتي شما در حال عکاسي با موبايل خود هستيد، دوربين اطلاعات موقعيتي شما را توسط GPS دريافت کرده و ضميمه تصوير مي‌کند و همچنين برخي اطلاعاتي مثل نام تلفن و نوع دوربيني که با آن تصوير ثبت شده نيز همراه تصوير گرفته شده ذخيره مي‌شوند.
اين اطلاعات به راحتي قابل مشاهده است و هنگامي که شما تصاوير خود را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌کنيد، افراد مختلفي مي‌توانند اين اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند.
4- روشن نکردن واي فاي در مکانهاي نا امن
بلوتوث و واي فاي خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه داريد، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امري شويد مي‌توانند به تلفن شما نفوذ پيدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دليلي نمي‌خواهيد بلوتوث يا واي فاي خود را خاموش کنيد، بهتر است از گزينه «عدم نمايش از ديگران» و يا «حالت امن» يا گزينه‌هاي مشابه که در بخش امنيتي تنظيمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنيد.
پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات ف.ا ويژه كيش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: