« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
جهان؛
دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیری عراق صبح پنجشنبه در بیانیه‌ای با تایید حضور وی در نشست عربستان، دیدگاه‌ها و رویکرد دولت نسبت به این اجلاس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این بیانیه آمده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر، در آغاز هفته آینده در اجلاسی به میزبانی پادشاهی عربستان سعودی شرکت خواهد کرد که با حضور سران شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین سران مصر، اردن و ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

این بیانیه افزود، در این کنفرانس، موضوعات انرژی، امنیت غذایی و مسائل زیست‌محیطی مورد بحث قرار خواهد گرفت و زمینه همکاری و هماهنگی مشترک در باره حل مسائل حیاتی و سرنوشت سازی ترسیم خواهد شد که تمامی مردم منطقه از آن رنج می‌برند.

در این بیانیه آمده است که پاسخ عراق به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شرکت در این اجلاس، در ادامه تعهد دولت به توسعه روابط دیپلماتیک و تمایل این کشور برای حفظ جایگاه بین‌المللی عراق با پایبندی به اصل اعتدال، حفظ تعادل و دور شدن از سیاست ائتلاف بندی است.

این تصمیم در حالی به اجرا نزدیک می‌شود که پیش از این گمانه زنی‌های متعددی در میان شخصیت‌ها و جریان‌های عراقی درباره شرکت الکاظمی در اجلاس ریاض با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است و یکی از این گمانه‌ها این است که قرار است در این نشست، زمینه‌های عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی فراهم شود.

به عنوان نمونه، اخیرا ائتلاف سیاسی-پارلمانی الفتح عراق نشست مشترک آتی سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در شهر «جده» عربستان را برای زمینه سازی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و خواستار شرکت نکردن «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در این نشست شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: