« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
فرماندار کهگیلویه:
فرماندار شهرستان کهگیلویه از کشت گندم در ۲۸ هزار هکتار از زمین های کهگیلویه ، خبر داد و گفت : این شهرستان با کمبود کمباین ، مواجه است.
منبع: مهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ، سید عبدالعزیز موسوی ، با اعلام این خبر ، اظهار داشت : گندم ، کالای استراتژیک و مهم و قوت اولیه تمام ملت‌ها است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه ، بیان کرد: در حالیکه تدبیر درست و اساسی دستگاه‌های متولی گندم در سه بخش کاشت ، داشت و برداشت گندم ، ضروری است ؛ درصد بالایی از تولید گندم استان کهگیلویه و بویر احمد در کهگیلویه است.

[ ] وی با تاکید بر زیر کشت قرار داشتن بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین در سال جاری متذکر شد: از این میزان ۲۸ هزار هکتار گندم و بقیه جو است.

وی سطح زیر کشت محصول کلزا در استان کهگیلویه و بویر احمد را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و یاد آور شد : ۳۵۰ هکتار این میزان ، متعلق به کهگیلویه است.


وی با تاکید بر لزوم تامین ابزار و ماشین آلات متناسب متناسب با میزان برداشت اذعان داشت:

تعداد کمباین های شهرستان کهگیلویه ۲۵ دستگاه ، است.
فرماندار شهرستان کهگیلویه تعداد دستگاه‌های کمباین مورد نیاز این شهرستان حین برداشت محصول را ۱۰۰ دستگاه برشمرد و گفت: امسال عدم پرداخت تسهیلات ، موجب شد؛ متقاضیان تسهیلات نتوانند کمباین جدیدی را خریداری کنند.

موسوی ، بر ضمانت اجرایی مصوبات جلسات تاکید کرد و اضافه کرد: هشدار داد: سازمان غله ، وظایف خود را بدرستی انجام دهد.

وی در تشریح نظارت حوزه انتظامی در جلوگیری از خروج گندم شهرستان کهگیلویه به استان‌های دیگر یاد آور شد: بر موضوع برطرف کردن موانع تامین سوخت کامیون‌ها و دستگاه‌های دروگر ، در دستور کار است.

این مسئول با تاکید بر نقش پیش خرید محصولات از کشاورزان بر کوتاه کردن دست دلالان ، گفت: تعزیرات حکومتی شهرستان و شهرداری دهدشت برای مقابله و اشد مجازات برای بانیان خروج گندم از شهرستان و آتش سوزی‌های مزارع این منطقه ، آمادگی داشته باشد.

مدینه صابری/ خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: