« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
هواشناسی؛
سازمان هواشناسی در هشداری از آغاز رگبار‌های باران و وزش باد‌های موقتی تحت تاثیر «گذر امواج تراز میانی و ناپایداری‌های محلی» از فردا (پنجشنبه) تا روز دوشنبه آینده در ۲۲ استان خبر داد.

پایگاه خبری آوای رودکوف-ایرنا نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ اعلام کرد که تحت تاثیر گذر امواج تراز میانی و ناپایداری‌های محلی از فردا (پنجشنبه) تا روز دوشنبه هفته آینده (۴ اردیبهشت ماه)، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ در ۲۲ استان رخ خواهد داد.

فردا این شرایط آب و هوایی در نیمه غربی و جنوبی کرمان، نیمه شرقی فارس، ارتفاعات و دامنه استان‌های هرمزگان و غرب و جنوب اصفهان، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها در روز جمعه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات و دامنه در استان‌های یزد، شمال هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روز شنبه آینده در ارتفاعات و دامنه استان‌های کرمان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات و دامنه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و سمنان نیز بارش باران و باد شدید پیش‌بینی کرده است.

این شرایط روز دوشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، ارتفاعات و دامنه در استان‌های همدان، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری‌شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ است.

هواشناسی به اجتناب اکید از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها توصیه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: