« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
گزارش تصویری؛
یادواره شهدای حماسه پد خندق در حسینیه ثارالله سپاه لنده با حضور گسترده مردم و مسولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛یادواره شهدای حماسه پد خندق در حسینیه ثارالله سپاه لنده با حضور خانوادهای معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

دشمن دنبال هرزگی و بی بند و باری است

اصغر حبیبی از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در این آئین با تأکید بر ضرورت دشمن‌شناسی و تداوم مبارزه با دشمن، اظهار داشت: هشت سال در نداری کامل و در فقر نطامی و اقتصادی در مقابل دشمنی مقابله کردیم که ۷۰ کشور پشتیبان آن بودند.

وی افزود: بعضی ها این جنگ را جنگ جهانی سوم دانستند اما رزمندگان ما با رمزهای یا  زهرا ؛ یا مهدی و ....طلسم نداری را شکستند و به جایی رسیدیم که دشمن تسلیم شد.اما دشمن دست برنداشت و دنبال این است که جوان غیرتمند جمهوری اسلامی را به جوان سگ باز بی تفاوت تبدیل کند و برهنگی و هرزگی را رواج دهد.

حتی مصدومین بیکار ننشسته بودند

پیش از سخنان حاج اصغر حبیبی هجیر آبسواران از بازماندگان پد خندق و آزاده دفاع مقدس طی سخنانی گفت:در جریان پد خندق گروهانی متشکل از ۹۰ نفر از فرماندهان زبده تیپ 48 فتح سازماندهی شدند تا بتوانند برای مدتی جلو دشمن را بگیرند.

آبسواران افزود:گردان‌های حضرت رسول، امام علی (ع) و گردان شهدا در این محور مستقر بودند و وقتی دشمن برای پس‌گیری منطقه حمله کرد بسیاری از تیپ‌ها و لشکرها از منطقه و جزایر مجنون عقب‌نشینی کردند ولی تیپ ۴۸ فتح جانانه ایستاد و عقب‌نشینی نکرد.

وی تصریح کرد در شب عملیات ، از ساعت سه شب آتش تهیه دشمن شروع شد ؛زمین و آسمان شد گلوله ؛ هلی‌کوپترها و هواپیماهای دشمن منطقه را زیر آتش گرفته و قایق‌های توپ‌دار مجهز به مسلسل به اضافه چندین تیپ و لشکر از زمین و دریا ،نیروهای تیپ ۴۸ را مورد هجوم قرار دادند به گونه‌ای که فرزندان این استان از هر طرف محاصره شدند.

ابسواران اظهار داشت:در عملیات پد خندق، تیپ ۴۸ فتح به مدت ۱۶ ساعت به مقابله با دشمن بعثی پرداخت به نحوی که حتی مصدومین بیکار ننشسته خشاب ها را به همون صورت دراز کشیده و با درد و خون پر می کردند تا مقاومت ادامه داشته باشد که در نهایت با شهادت تعداد زیادی از افراد تیپ و اسارت عده‌ای از آنها نبرد پایان یافت.

این یادگار دفاع مقدس با توصیه به مردم گفت:خواهران و برادران در آن موقع که نیاز به جان بود جوانان و رزمندگان ما از جان سرمایه گذاشتند تا شکست نخورند ، کوتاهی کردند حال نباید در مقابل جنگ اقتصادی دشمن شکست بخوریم.

ایشان در پایان با بیان اینکه بی حجابی توطئه دشمن برای گرفتن جوانان است اظهار داشت:۹۰ در صد وصیت شهدا حفظ حجاب است حرمت شهدا را حفظ کنید بی حجابی برنامه دشمن است.

برگزاری بیش از هشت یادواره پایگاهی، محله‌ای و خانوادگی در شهرستان

جانشین فرمانده سپاه ناحیه لنده هم طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمان مراسم ؛ مردم و مسولین گفت: حضور اقشار مختلف مردم به خصوص رزمندگان و حماسه سازان «پدخندق» در این یادواره نشان از اهمیت دادن به مقام ولایت شهدا و ولایت مداری این مردم است.

سرهنگ دوم پاسدار رضایی با اشاره به عبارت زیبای مقام معظم رهبری در مورد برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: امسال بیش از هشت یادواره پایگاهی، محله‌ای و خانوادگی در شهرستان لنده برگزار شد که برگزاری یادواره شهدای پد خندق در سالروز شهادت این ستارگان آسمانی نهمین یادواره است.

یادواره شهدای حماسه پد خندق در لنده برگزار شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: