« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
به قلم وحید حاج سعیدی؛
یکی دستگاه پوزش را جمع می کند! یکی شماره حساب همسر و فرزندش را می دهد! یکی فقط پول نقد می گیرد! یک عده هم این لابلا به دلار کاسبی می کنند و قس علی هذا ...

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:اولی الباب و اولی ابصار جامعه یا همان دانایان و صاحبان خرد نیک می دانند که نوشته های ما از باب شوخی و تفنن است و اگر پیشنهادی چیزی ارائه می کنیم تنها از باب مزاح و سرگرمی است. اما گاهی اوقات دولتمردان شوخی های ما را جدی می گیرند و با قرار دادن پیشنهادات ما در فاز اجرا، ما را شرمنده مردم می کنند! چه شده است؟ دیگر قرار بود چه اتفاقی بیفتد؟! ما یک کلام نوشتیم که دولت برای گرفتن مالیات جدیت نشان دهد اما برقش مردم را گرفت و لعن و نفرینش برای ما ماند. یعنی این روزها شاهد یک رابطه مستقیم بین کاهش یا عدم استفاده از دستگاه های کارت خوان و عزم جدی دولت برای اخذ مالیات مشاهده می شود.

تا جایی که اگر صاحب مغازه یا ارائه دهنده خدمات آشنا باشد، کارت بانکی را با رمز از شما می گیرد و یک تک پا تا عابر بانک سر کوچه می رود و مبلغ را به حساب اقوام کارت به کارت می کند. اگر هم آشنایی کمی رقیق تر باشد، از شما می خواهد مبلغ کالا یا خدمات را با گوشی یا عابر بانک بانک سر خیابان به حساب شان واریز نمائید. اگر هم اصلاً آشنا نباشد، خرابی دستگاه پوز را بهانه می کند و پول نقد طلب می کند و اگر هم هیچ کدام از موارد صدر الااشاره میسر نبود و شما مبلغ را از طریق کارت خوان پرداخت کردید میزان مالیات احتمالی بلکه بیش از مالیات تخمینی را در خرید های بعدی از شما و سایر مشتریان دریافت می کند!

یعنی این مدل مالیات گرفتن دولت بازی دو سر برد و یک سر باخت است. دولت که به مالیاتش می رسد، مغازه دار هم مالیاتی پرداخت نکرده، این وسط فقط سر خلق الله بدون کلاه می ماند که هم مالیات پرداخت می کنند و هم هزینه بیشتری می پردازند!

مالیات از ماشین های لوکس و میلیاردی هم آدم را واقعاً به شک می اندازد که بین 206 و لندکروز فرقی نیست . چرا که مالیات یک ماشین 3 میلیاردی بیش از چند میلیون نیست!

البته این یک طرف داستان است و وقتی مردم می بینند اراده ای برای دریافت مالیات از خانه های خالی، خانه های لاکچری، ماشین های آنچنانی و سکه و طلاهای چند صد میلیاردی نیست به لطایف الحیل سعی می کنند از زیر بار مالیات شانه خالی کنند!

یکی دستگاه پوزش را جمع می کند! یکی شماره حساب همسر و فرزندش را می دهد! یکی فقط پول نقد می گیرد! یک عده هم این لابلا به دلار کاسبی می کنند و قس علی هذا ...

به قول ملانصرالدین خدا بیامرز که می گفت: همه از مرگ می گریزند حتی بهائم ... حالا اینجا هم همه از مالیات می گریزند حتی 4 درصدی ها ...

فقط در این مقوله سر کارکنان دولت بی کلاه مانده است که قبل از اینکه حقوق شان را دریافت کنند، مالیاتش کسر می شود و قانون مالیات ها کاملاً در این خصوص به احسن وجه اجرا می شود! بر ما ببخشائید...

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: