« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
به قلم دکتر حجت بقایی ؛
با تمام احترامی که برای اساتید روانشناسی قائلم ، ولی نگران آینده نواجوانانمان هستم ، نوجوانانی که فقط چوب ندانم کاری مسئولین شهری و آموزشی را می خورند.

پایگاه خبری آوای رودکوف-دکتر حجت بقایی :چندی پیش پدرومادر نوجوانی را دیدم که علی رغم مخالفتهای پدر نوجوان ، مادر به اصرار روانشناسان نوجوان را پیش روانپزشک بردند و به انواع قرصها آلوده کردند.

در صورتی که مشکل این نوجوان ، اصلا مشکل نبود ، این نوجوان و صدها نوجوان دیگر به علت مسایل پیش آمده در اپیدمی نمی توانستند آنطور که باید ابراز وجود نمایند .

از نظر تخلیه هیجانات در تنگنا هستند و از نظر ارتباطات اجتماعی کمی مشکل دارند .

نوجوانان و جوانان ما مشکل روانی ندارند ، مشکل ارتباطی دارند که آن هم تقصیر شرایط اطراف است نوجوان باید یاد بگیرد که با ناداشته ها کنار بیاید ، در صورتی که در حالت نرمال این نوجوان باید تربیت شود بعد راهی جامعه شود ، در هر صورت باید شرایط ارتباط برایشان فراهم شود نه اینکه با تجویز نسخه های آنچنانی به جای درمانشان آنها را درگیر بیماریهای دیگر کنیم .

و تمام این موارد با هماهنگی خانواده ها قابل حل است. و متاسفانه این روانپزشک و برخی دیگر تمام این موارد را با تجویز داروهای روانگردان تبدیل به موضوعات حاد می کنند.

نوجوانان ایرانی به مطب روانپزشک نیاز ندارند ، محیط رشدشان را فراهم کنید

من این نوجوان را دیدم و با او صحبت کردم ، و به ایشان قول دادم که در مورد آن روانپزشک بنویسم ولی وقتی رفتم که با آن روانپزشک صحبت کنم ، دیدم که سرشان خیلی شلوغ است ، آنقدر بیمار دارند که ... اصلا فرصت صحبت ندادند و برای گفتگو تنها باید ویزیت می شدم آن هم چند هفته دیگر ، متوجه شدم ‌. اولا ارتباط با این روانپزشک فقط از طریق پول است آن هم در چند هفته آینده ثانیا بیماری که پیش ایشان می رود اگر بیمار هم نباشد ، صد در صد بیمار خواهد شد و ایشان با تخصصشان آن را درمان خواهند کرد ...

یاد داستان استخوان لای زخم افتادم .

این موضوع را به یکی از اساتید دانشگاه آزاد گفتم ، و ایشان متن خبری را ارسال کردند که یکی از پژوهشگران مطرح اروپایی اعلام کرده بودند که بیش از ۳۳ درصد پزشکان و بیش از ۵۵ درصد روانپزشکان زندگیشان به طلاق ختم می شود .

و دلیلش مهم نیست ، این مهم است که شما باید اول بتوانید خودتان را درمان کنید ، بعد برای دیگران نسخه تجویز کنید .

با تمام احترامی که برای اساتید روانشناسی قائلم ، ولی نگران آینده نواجوانانمان هستم ، نوجوانانی که فقط چوب ندانم کاری مسئولین شهری و آموزشی را می خورند.

فضای آموزشی ، فرهنگ عمومی ، فضای تفریحی ، محیط کار پدر یا مادر و ... هیچکدام برای نوجوانان برنامه ای کاربردی ندارند ، با چندتا نقاشی و مسابقه عکس و چند جعبه شیرینی به عنوان جایزه ، نمی توان آینده ، نوجوانان و جوانان را ساخت .

دکتر حجت بقایی "مدیراجرابی سازمان جهانی مدیران آینده - پژوهشگر و خبرنگار"

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
0
درود

تبارک اله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: