« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
طی یاداشتی عنوان شد؛
اینجا یاسوج است پایتخت طبیعت ایران، شهر بلوط؛ شهر آریو برزن ، طبیعت بکر و زیبای دامنه‌های دنا ،جوش و خروش رودخانه‌ها،وابشارها، نغمه‌های فراموش شده پرندگان و صدای هلهله باد در گندمزارها گوشه ای از زیبایهای بی‌نظیر شهر یاسوج است....

درد و دلهای یک فعال اجتماعی با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف؛حاتم فتحی محمودآباد از فعالان اجتماعی شهرستان بویر احمد در یاداشتی خطاب به آیت الله حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان با گلایه از مشکلات این شهرستان و استان و دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و امور اجرایی نوشت:

محضر مبارک حضرت آیت الله حسینی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان سلام علیکم؛

  اینجا یاسوج است پایتخت طبیعت ایران، شهر بلوط؛ شهر آریو برزن ، طبیعت بکر و زیبای دامنه‌های دنا ،جوش و خروش رودخانه‌ها،وابشارها، نغمه‌های فراموش شده پرندگان و صدای هلهله باد در گندمزارها گوشه ای از زیبایهای بی‌نظیر شهر یاسوج است ،گرداگرد این شهر را رودهای خروشان بشار ،و مهریان،و کوه‌های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگل‌های بلوط و بنه فرا گرفته است، به طوری که برخی این منطقه را شمال جنوب می‌نامند شهری که رودخانه زیبای بشار، همه از آن می‌گذرد و طراوت و تازگی به مردمانش هدیه می‌دهد.

اینجا می‌توانی روحت را با زندگی پاک و ساده عشایر صیقل دهی و مهمان دستانی باشی که بر بوم زندگی ،نقش عشق و زیبایی و خلوص می‌بافد دستبافته‌هایش که با هر تار و پودش با تو سخن می‌گوید ،از گذشته‌ها و از تاریخ این مرزبوم _تارپود این فرش‌ها،گلیم‌ها،جاجیمها، گبه، سیاه چادر و نمد چون بومی زیبا چشم نواز و به یاد ماندنی و ارزشمند است آداب و رسوم این دیار خود تاریخی دارد بس شیرین و ریشه‌دار و اصیل موسیقی این دیار که قدمتی دیرینه دارد دیگر زیبایی‌های است که غبار دل را می‌زداید.

آبشار یاسوج که در ۵ کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد دارای هوایی مطبوع و آبی خنک و گواراست پارک جنگلی یکی دیگر از زیبایی‌های بکر و روح نوازی است که با ۸۰۰ هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی در جنوب کشور است ولی متاسفانه مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

تنگ گنجه که در ۱۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد که دارای رودخانه‌ای زلال و پوشیده از جنگل که از دل کوه‌های دنا می‌جوشد، پیست اسکی کاکان از دیگر جاذبه‌های زمستانی این شهر است در گردنه بابا حسن و با ارتفاع برفی حدود ۲ متر در ۱۵ کیلومتری شمال شهر یاسوج قرار دارد چند سالی است که به هر نحوی تعدادی از فرزندان این استان در مناصب های مختلف کشوری پست گرفته‌اند این سهم و حق ناچیز استان است که نفت ایران را تولید می‌کند، ولی نقطه روشنی بود برای ایجاد تحول و توسعه در استان ولی پس از چند سال و پس از آن همه تیتر پرشکوه و بلند باید بیایند توضیح دهند چه عملکردی داشتند که هنوز استان در این وضعیت قرار دارد .

استان‌های دیگر وقتی مردی در قلعه دارند با تمام توان از ظرفیت های آن جهت توسعه استفاده می‌کنند آیا این همه مدیر و مسئول که در تهران و دولت‌ها پست گرفته‌اند چه راهکاری برای برون رفت استان از بن‌بست ارائه دادند. فقط اینکه تعدادی از جوانان این استان را در نقاط مختلف به کار بگماری و روی آن مانور موفقیت داد نماینده واقعی یک حوزه انتخابیه موظف است نسبت به شناسایی دقیق مشکلات حوزه انتخابی خود بااستفاده از روش‌های علمی و تجربی از طریق ارتباط مستمر و موثر با موکلین خود اقدام کرده و در راه حل آنها بکوشد .

نماینده قانونگذار است ،پس نباید در انتصاب فرمانداران مدیران کل ادارات و سایر مسئولان دخالت کند،که این صورت زشتی برای استان رقم می زند.

  نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله حسینی با این توصیفی که از شهر یاسوج پایتخت طبیعت کردیم حضرت عالی اطلاع دارید؛ به واسطه بی‌ مسئولیتی اعضای شورا،و شهردار وقت این شهر را بازیچه سیاسی خود قرار داده بودند و با انباشته شدن زباله‌ها در خیابان‌ها و پیاده روها و خشک شدن چمن‌ها و درختان در بلوارها باعث نارضایتی مردم شده این شهررا که مرکز پایتخت طبیعت ایران بود به یک شهر سوخته تبدیل کردند و حال اعضای شورای شهر یاسوج به دلیل منافع سیاسی و حزبی خویش قادر به انتخاب شهردار نشدند و با آمدن رئیس جمهور دست به کارهای دست پا شکسته و غیر اصولی زده‌اند.

استحضار دارید که مردم با چه هدفی به استقبال رئیس جمهور آمدند ؛ در این استان هیچ چیزی جای خودش نیست شکوه‌های مردم را مشاهده کردید ؛ چه از طریق زبانی یا به نمایش گذاشتن پلاکاردها همه از دخالت نابجا نمایندگان در انتصاب مدیران ناکارآمد و استاندار گلایه داشتن.

بیش از ۷۰ درصد نامه مردم به رئیس جمهور درخواست وام چند میلیونی وکمک های کمیته امداد امام برای ادامه حیات زندگی خویش بودند این برای استانی که دارای این همه نعمت‌های خدادادی هستش زیبنده نیست از حضرت عالی استدعا داریم مشکلات این استان و این شهر را پیگیری نمایید و و به نمایندگان و مدیران در راستای خدمت بهتر به مردم هشدار دهید.

مردم استان انتظار بالایی از حضرت عالی دارند کسانی که رسالت‌های خدا را ابلاغ می‌کند و از او خشیت دارند از هیچکس جز او نمی‌ترسند خدا برای حسابرسی کفایت می‌کند .

من الله توفیق

با سپاس و تشکر حاتم فتحی محمودآباد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: