« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از اکوایران، نعمت الله ترکی - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری- در یک نشست هم اندیشی جهت ارتقای ارائه خدمات رفاهی، گردشگری، درمانی و بررسی مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های بازنشستگان گفته: ضروری است امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی برای این قشر و خانواده‌های آنان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت‌های جامعه محور متناسب با نیازها فراهم شود.

بنا به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ترکی همچنین از صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده خبر داده و بازنشستگان می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این کارت اعتباری از خدمات سفر بهره‌مند شوند.

او همچنین با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه امروز خانواده‌ها اشتغال فرزندان است افزود: در حال جمع آوری آمار فرزندان بیکار بازنشستگان هستیم و در شرکت‌ها، نهادها و موسسات زیرمجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان بازنشسته داده‌ایم.

ترکی با بیان اینکه تاسیس تعاونی‌ها مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان است، اضافه کرد: با توجه به پایین بودن حقوق بازنشستگان طبق شاخص‌ها با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری موجود دراستان‌ها، علاوه بر درآمدزایی می تواند اشتغال لازم را برای فرزندان بازنشستگان که از دغدغه مهم این قشر فهیم و مهم جامعه است فراهم کند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در سال به بازنشستگان پرداخت می شود که سرانه حدود ۱۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه پیگیر دستورالعمل همسان‌سازی حقوق برای اجرا هستیم گفت: رقمی بالغ بر ۹هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد و ما در تلاشیم با نقد شدن این سهام، متناسب سازی را عملیاتی کنیم.ش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: