« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

پایگاه خبری آوای رودکوف: سجاد صدیقی با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش خاصه در شغل آموزگار ابتدایی کمبود معلم دارد و در آموزگار ابتدایی این کمبود نیرو بیشتر است، درباره روش‌های جبران کمبود نیرو اظهار کرد: چندین روش برای جبران این کمبود داریم. یکی از این روش‌ها استفاده از بازنشسته‌های آموزش و پرورش است.

فوری؛ آموزش و پرورش نیروی جدید جذب می‌کند + شرایط

وی با اشاره به پایین بودن میانگین سنی بازنشستگان آموزش و پرورش، ادامه داد: معمولا دانشجویان تربیت معلم که ۱۸ سالگی وارد دانشگاه شده‌اند ۴۸ سالگی بازنشسته می‌شوند که ۴۸ سالگی سن شادابی و کار است و افراد تا سن ۶۵ سالگی سر حال هستند. خیلی از اساتید دانشگاه تا ۷۰ سالگی کار می‌کنند و از این توانمندی باید به عنوان فرصت استفاده کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در عین حال افزود: اما به دلیل اینکه توانمندی خود معلمین بازنشسته در سطوح مختلفی قرار دارد، ممکن است برخی بگویند بعضا بازنشسته‌ها کفایت لازم را برای تدریس ندارند. این موضوع را از رتبه آنها می‌توان تشخیص داد. از این رو بنا شد امسال از مهر ۱۴۰۲ همکاری با بازنشستگان در آموزش و پرورش از رتبه‌ای به بالا صورت گیرد و بازنشستگانی که رتبه سه به بالا دارند با ما همکاری کنند تا یک حداقلی را برای این امر احصاء کنیم و افراد توانمند به کار گرفته شوند.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ممکن است بازنشسته‌ای که سال قبل به کار گرفته شده اما مهر امسال به دلیل اینکه رتبه سه به بالا ندارد در آموزش و پرورش به کارگرفته نشود؟، توضیح داد: جمع بندی این امر بر اساس اینکه در شورای توسعه چه تصمیم گیری شود، انجام می‌شود. بنابراین این مورد ممکن است، مگر اینکه در شورای توسعه تصمیم دیگری اتخاذ شود. در حال حاضر بنا شده بازنشستگانی به کار گرفته شوند که حداقلی از صلاحیت را داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: