« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
آنچه در مراسم تجلیل از خبرنگاران لنده گذشت؛
به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد ماه روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، نشست خبرنگاران لنده با فرماندار این شهرستان و تجلیل از خبرنگاران فعال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد ماه روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، نشست خبرنگاران لنده با فرماندار این شهرستان و تجلیل از خبرنگاران فعال برگزار شد.

 

مهم‌ ترین رسالت خبرنگاران جهاد تبیین است

فرماندار لنده در جمع خبرنگاران با اشاره به نامیده شدن ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار، اظهار کرد: مسئولیت اصحاب رسانه پس از مطرح شدن جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری بیشتر شده است. معنای جهاد تبیین این است که تمامی اخبار برگرفته از واقعیت بوده و صحت و دقت لازم را داشته باشند

جلال دانش اظهار داشت:امروز یکی از مهمترین فرامین رهبری بحث جهاد تبیین است خود حضرت آقا فرمودند:  اگر زحمات خبرنگار‌ها نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. خبرنگاران آن را حفظ می‌کنند و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهند.

وی افزود :اگر رسالت خبری و اطلاع رسانی در جایگاه خود نباشد جهاد تبیین صورت نمی گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده اظهار داشت:امروز در فضایی زندگی می‌کنیم که رسانه‌های معاند وابسته به استکبار با ایجاد شبهه، یأس و ناامیدی تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به‌نظام و انقلاب مأیوس کنند، در این راستا تأکید مقام معظم رهبری برای امید آفرینی و جهاد تبیین در جامعه با حضور فعال و حماسی اصحاب رسانه امکان‌پذیر است.

فرماندار لنده با بیان اینکه خبرنگاران  باید قدر خود را بدانندگفت: مجاهدت در جبهه رسانه‌ای، مقابله با تحریف، تبیین دستاوردهای انقلاب و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری از شاخصه‌های خبرنگار انقلابی است .

دانش خطاب به خبرنگاران گفت:اگر می‌خواهیم هم در زمره مجاهدین قرار بگیرید و هم رهرو حاج قاسم سلیمانی باشید باید حریت خود را حفظ کنید؛ مطالبه گری کنید و نقد دلسوزانه داشته باشید.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنده بستر سازی برای آگاهی بخشی و آماده کردن فضای جامعه، امیدآفرینی و ایجاد نشاط و امید در جامعه  و بیان خدمات دولت خدمتگزا را از رسالت های اصحاب رسانه برشمرد و اظهار داشت:وقتی در مورد پروژه ها اطلاع رسانی می کنیم هدفمان ارائه خدمات نظام و امید آفرینی است.

مسئولان و مدیران ‌ظرفیت نقد‌پذیری را در خود تقویت کنند

در ادامه این نشست :مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از حضور فرماندار و همکاران ایشان در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت:توسعه و پیشرفت در یک فضای آرام و بدون تنش امکان پذیر است.

فتاح بدری تصریح کرد :مقام معظم رهبری از خبرنگاران بعنوان مدعی العموم نام برده که هم وظیفه ی روشنگری دارند و هم باید امید افرینی کنند لذا خبرنگاران باید به هر دو خواسته ی رهبری جامعه عمل بپوشانند .

ایشان با بیان اینکه اصحاب رسانه وظیفه دارند در کنار انتقادات سازنده اخبار و گزارشات ادارات و نهادها را نیز منتشر کنند گفت: متاسفانه در شهرستان و استان ما شرایط خاصی حاکم است که اغلب مدیران ادارات ما وظیفه رسانه را تنها انتقال اخبار می دانند و تاب کوچکترین انتقادی را ندارند.

مدیر مسول پایگاه خبری اوای رودکوف در ادامه با اشاره به موضعگیری بعضی از مدیران در قبال اخبار منتشر شده گفت: به نظر می رسد مدیری که ظرفیت شنیدن انتقاد را ندارد و از سواد رسانه ای کافی بی بهره است نباید مدیر شود چرا که یک مدیر باید در مقابل انتقادها جبهه نگرفته و توان شنیدن انتقادها را داشته باشد .

در پایان این نشست به همت فرماندار لنده از خبرنگاران شبکه استانی دنا ؛ آوای رودکوف ؛ صبح زاگرس؛ کبنا ؛ تابناک و فریاد جنوب  با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل بعمل آمده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: