« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
از نکته نظرات قصابان تا پاسخ رئیس جهاد کشاورزی و درخواست آوای رودکوف ؛
طبق شنیده ها این قصابان درخواست دارند قیمت گوشت قرمز را افزایش دهند و به خاطر این موضوع چند روزی است که درب مغازه های را باز نمی کنند تا اینکه قیمت پیشنهادی آنها به تصویب برسد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛چند روزی است که قصابان شهرستان لنده درب مغازه های خود را به علت ارزان بودن قیمت گوشت در این شهرستان بر روی مردم بسته اند و عرضه مواد پروتئینی که جزئی از نیاز مردم این شهرستان است خودداری می کنند.

قصابهای لنده ای به بهانه ارزانی گوشت اعتصاب کردند/ متولیان امر: پروانه کسب اجحاف کنندگان به حقوق مردم را باطل کند

طبق شنیده ها این قصابان درخواست دارند قیمت گوشت قرمز را افزایش دهند و به خاطر این موضوع چند روزی است که درب مغازه های را باز نمی کنند تا اینکه قیمت پیشنهادی آنها به تصویب برسد.

قصابان اعتصاب نکردیم کرکره مغازه ها خود پایین آمدند !!

در همین خصوص خبرنگار آوای رودکوف با تعدادی از قصابان به گفتگو نشست آنها مدعی هستند که :اعتصاب نکردند !! و قیمت فعلی با توجه به گرانی دام برای انها مقرون به صرفه نیست و در نشستی که با رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده داشته اند مقرر شد تا درخواست آنها به استان ارسال و منتظر پاسخ استان هستند.

قصابان البته نکته قابل تامل دیگری نیز بیان نمودند و مدعی شدند در سایر شهرستانهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد برای گوشت قرمز قیمت مصوبی وجود ندارد و نباید در لنده گوشت قیمت مصوب داشته باشد!!.

رئیس جهاد کشاورزی لنده :برای قصابان فرم تخلف صادر می شود

در ادامه برای صحت و سقم موضوع جریان را از مدیر جهاد کشاورزی لنده جویا شدیم که وی اظهار داشتند:طی روزهای اخیر جمعی از ریش سفیدان و ساکنین شهر با مراجعه به جهاد کشاورزی درخواست نمودند تا از افزایش قیمت گوشت به دلیل عدم بضائت مالی آنها جلوگیری شود.

مهندس بیژنی افزود: کار قصابان بخاطر تعطیلی مغازه ها خلاف بوده و آنها نباید با اعتصاب خود برای مردم مشکلاتی را ایجاد می کردند بلکه ضمن ادامه فعالیت ، مشکلات و درخواستهای جدید خود را ارائه تا تصیم لازم بعمل می آمد بنا براین ما حتما برای آنها فرم تخلف صادر خواهیم نمود.

رئیس جهاد کشاورزی لنده در ادامه گفت: قصابان بعد از تعطیلی بیش از دو هفته نهایتا در تاریخ 19 مرداد ماه به اداره جهاد کشاورزی مراجعه و درخواست افزایش قیمت را داشته اند و از آنجایی که ما در اردیبهشت همین سال یکبار نرخ جدید را مصوب نمودیم و نمی توانستیم در طول یکسال دو بار نرحی را مصوب کنیم درخواست آنها را مرکز استان ارسال و منتظر پاسخ نهای استان هستیم.

مهندس بیژنی البته این را هم گفت که نرخ دام بالا رفته اما این پذیرفتنی نیست که قصابان خودسرانه اقدام به اعتصاب و یا افزایش نرخ نمایند.

ایشان همچنین بیان داشت در پی اعتصاب قصابان برای تامین گوشت قرمز مردم و موکب داران اقدام به توزیع 2 تن گوشت قرمز بین مردم و موکب داران نمودیم.

آوای رودکوف:پروانه کسب اجحاف کنندگان به حقوق مردم را باطل کنید

به گزارش آوای رودکوف ؛ آنچه که مشخص است مسولین ذیربط از جمله جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی نباید طبق تصمیم عده ای از افراد که در پی کسب منافع خودشان و بی توجه به وضع درآمدی مردم هستند اجازه تغطیلی بازار توسط قصابان را بدهند و عرضه مواد پروتئینی که جزئی از نیاز مردم این شهرستان را توقیف نمایند.

همانطور که رئیس محترم جهاد کشاورزی اشاره نمودند قصابان محترم می بایست در کنار ارائه خدمات به مردم و فروش گوشت به قیمت مصوب موجود درخواستهای جدید خود را از مجاری قانونی دنبال می کردند و البته اینکه مدعی هستند اعتصاب ننموده اند پذیرفته نیست آنها می توانستند با باز نمودن درب مغازهای خود اعتماد عمومی را کسب نمایند.

بدون شک در صورت تصویب نرخ جدید گوشت ؛ دامداران نیز متقابلا اقدام به گرانی دام خود نموده که علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم ،  فروش گوشت با نرخ جدید نیز برای قصابان مقرون به صرفه و دلخواه انها نخواهد بود بنا براین اعتصاب کنندگان می توانستند در فضایی آرام و منطقی خواسته ی خود را پیگیری و حتی تحقق نمایند.

لذا مردم سکوت چند هفته ای مسولان را جایز ندانسته و  از متولیان امر انتظار دارند تا با قاطعیت تمام و ضمن نظارت بر موضوع ،جلوی این بدعتها را گرفته و پروانه کسب اجحاف کنندگان به حقوق مردم را باطل نمایند.

در پایان از پاسخگویی رئیس جهاد کشاورزی لنده تشکر بعمل می اید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: