« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نمایندگان باید اصلاح بخشنامه وزارت کشور را پذیرفته و به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور اصرار نمی‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا درباره تغییر معاون سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: بخش عمده‌ای از بخشنامه‌ صادر شده توسط معاون سیاسی مبتنی بر تاکیدات رهبری بود و نباید همه آن بخشنامه مورد اعتراض نمایندگان قرار می گرفت. از سویی تاکید رهبری بر همکاری دولت و مجلس است و این دو قوه باید با هم هم‌افزایی داشته باشند و در این شرایط مجلس باید سیاست را بر اصلاح بگذارد نه حذف؛ جا داشت که نمایندگان پس از اصلاح بخشنامه توسط وزیر کشور و حذف مواردی که مجلس آن را خلاف قانون و جایگاه مجلس تشخیص داده بود، دیگر اصراری برای تغییر معاون سیاسی آن هم در شرایط انتخابات نمی‌کردند.

ترقی: مجلس نباید به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور اصرار می‌کرد

وی ادامه داد: نمایندگان باید اصلاح بخشنامه را پذیرفته و زمینه را برای همکاری بیشتر دولت و مجلس فراهم می‌کردند. رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مواردی را تذکر دادند مثل اینکه وزیری که ۳-۲ ماه بیشتر مسئولیت نداشته نباید استیضاح شود چون هنوز فرصت برای مدیریت حوزه کاری خود را نداشته است. اصرار بر برکناری معاون سیاسی و تلاش برای استیضاح وزیر کشور همانند همان موردی است که رهبری به آن اشاره داشتند.

این فعال سیاسی درباره دلیل اصرار برخی نمایندگان بر استیضاح وزیر کشور گفت: به هر حال جریانی خارج از دولت و مجلس نمی‌خواهد همکاری و هم افزایی دولت و مجلس ادامه یابد. در این بین هم برخی نمایندگان ممکن است عامدانه و برخی هم بدون توجه به آثار تصمیمات و رفتارهای خود، تحت تاثیر این جریان قرار بگیرند و ناآگاهانه دچار اشتباه محاسباتی شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: