« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
به قلم وحید حاج سعیدی؛
افزایش یا کاهش وزن در دو هفته، درآمد ۱۵۰ میلیون تومانی در ماه، کسب رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی با ثبت نام در دوره‌های فشرده، آموزش زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین مدت، جوان‌سازی پوست در یک جلسه، ترک اعتیاد در یک هفته و...تبلیغاتی از این دست سالهاست گریبانگیر مردم شده‌اند...

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:افزایش یا کاهش وزن در دو هفته، درآمد 150 میلیون تومانی در ماه، کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی با ثبت نام در دوره های فشرده، آموزش زبان انگلیسی در کوتاه ترین مدت، جوان سازی پوست در یک جلسه، ترک اعتیاد در یک هفته و ...

تبلیغاتی از این دست سالهاست گریبانگیر مردم شده اند و امروز با افزایش ضریب نفوذ فضای مجازی و عدم نیاز به تائید مراجع ذی صلاح، تعداد آنها هم روز به روز در حال افزایش است.

صرف از نظر از اهداف مالی گردانندگان صفحات و سایت های تبلیغاتی، روی سخن با افرادی است که به چنین آگهی ها و برنامه هایی اعتماد می کنند و در این مسیر اصلاً نیازی به حساب و کتاب و بررسی امکان وقوع چنین رخدادهایی در یک بازه زمانی کوتاه نمی بینند.

حقیقتاً کسانی که به این آگهی ها دلخوش می کنند و با ثبت نام در دوره ها و کلاس ها و خرید دارو ها و قرص های رنگارنگ در انتظار درآمدهای رویایی، ترک اعتیاد، کاهش و افزایش وزن در کوتاه ترین زمان و قبولی در کنکور با رتبه های تک رقمی و دو رقمی می مانند، از علم ریاضیات، بهره ای نبرده اند و یا با مفهوم زمان آشنا نیستند؟!

به نظر شما اعداد تک رقمی یا دو رقمی محدودیت ندارند و همه شرکت کنندگان در کنکور می توانند رتبه های برتر کسب کنند؟! آیا کسی که توان کسب درآمد ماهیانه 150 میلیون تومان دارد، نیاز به فروش پکیج 40 هزار تومانی دارد و اساساً اگر کسی این مقدار درآمد دارد، به راحتی فوت و فن کارش را با 40 هزار تومان در اختیار دیگران قرار می دهد؟!

آیا کسی که بیست سال به کشیدن یک ماده مخدر عادت کرده است، اساساً می تواند در عرض دو هفته وابستگی به مواد را رها کند؟

اینها در محل شان ورزشکاران و بدنسازان را مشاهده نمی کنند که برای داشتن اندامی ورزیده ماه ها و سال ها ورزش می کنند و برای افزودن چند گرم عضله چند ماه عرق می ریزند؟

آیا افرادی که برای لاغری دنبال میانبر و راه حل کنسروی می گردند، در اطراف خودشان دایی و عمو و خاله چاق ندارند که ببینند برای کم کردن یک کیلو وزن چه مرارت هایی را متحمل می شوند؟

متاسفانه با ورود بلاگر ها به این عرصه و علاقه افراد به ویژه جوانان در پذیرش توصیه ها و پیشنهادات این جماعت، این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است و زندگی کنسروی و کم زحمت در زمره اهداف و برنامه های نسل جوان قرار گرفته است. این رویکرد بی تعارف در حال از بین بردن منطق و حساب و کتاب در آموزش، ورزش، پزشکی، اقتصاد و ... است و عده ای خامدستانه بر این باورند در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند، پولدار شوند، به تناسب اندام برسند، چربی های اضافه شان را کم کنند، به راحتی انگلیسی صحبت کنند، خیلی حرفه ای آشپزی کنند، فن بیان بیاموزند، سهامداری و تجارت کنند و قس علی هذا ...

غافل از اینکه برای رسیدن به هر هدفی ولو جزیی و پیش پا افتاده، باید برنامه ریزی کرد، تلاش کرد و در کار مداومت داشت.

همان مسی و رونالدویی که الگوی میلیون ها فوتبالیست جوان و نوجوان هستند، با وجود اینکه به همه رویاهای فوتبالی و غیر فوتبالی خود رسیده اند و واژه رفاه با تمام اعوان و انصارش چیزی به زندگی لاکچری آنها بدهکار است، هنوز هم هر غذایی را نمی خورند و ورزش و بدنسازی چند ساعته در روز را ترک نمی کنند! آنها با وجود اینکه به نوعی از ورزش حرفه ای دور شده اند، باز هم حرفه ای زندگی می کنند و برای حفظ سلامت و تناسب اندام، برنامه های متعددی دارند.

آن وقت ما اینجا انتظار داریم بدون مطالعه، ورزش، رژیم، پس انداز، کار کردن، درس خواندن و ... تنها با فالو کردن و لایک کردن و ثبت نام در دوره فلان استاد و کارگاه بهمان استاد یک شبه ره صد ساله که نه هزار ساله را طی کنیم. شاید نیک اندیشیدن تنها چاره این درد مشترک باشد. البته شاید ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: