« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
آوای رودکوف گزارش می دهد ؛
همایش جاماندگان اربعین حسینی در مسیر لنده به امام زاده عمادالدین ولی (ع) با شور و حرارت خاصی برگزار شد.

پایگاه خبری آوای رودکوف:مردم شهرستان لنده همزمان با سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و جای جای ایران اسلامی در اربعین حسینی به یاد کاروان خاندان نبوت(ع) و عرض ارادت به ساحت شهید تشنه لب کربلا و یاران با وفایش مسیر لنده تا امام زاده عمادالدین ولی (ع) را به پیاده روی پرداختند.

زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال همه علم اباعبدالله برافراشته و راهی این مسیر شده‌اند تا شاید بتوانند با پای دل روانه بین‌الحرمین شوند و زیارت اربعینی به نام آنها ثبت شود.

از ابتدای مسیر، جمعیت سرشار جاماندگان اربعین نقطه نقطه خیابان و جاده را پرکرده و به سمت امام زاده در روستای مونه  سرازیر‌ شدند.

مردم روستای مونه ؛ سادات امام زاده عمادالدین ولی (ع)؛روحانیت عزیز و در راس حضرت حجت الاسلام نظری ؛ حجت الاسلام الهی نیا  ...گروهای خودجوش مردمی ؛ گروهای جهادی ؛ نیروهای نظامی و انتظامی ؛ پلیس راهور و همه و همه در طول مسیر سنگ تمام گذاشتند.

موکب‌ها با اقلام مختلف از جاماندگان پذیرایی کردند از آب خنک گوارا تا شربت و شیرینی و نان های محلی در این راه یافت می‌شد.

پسران جوان پرچم به دست سهم زیادی از جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند. دختران جوان با ظاهرهای مختلف؛ عاشقانه در این راه قدم برمی‌ داشتند. پیر مردی دست همسر خود را گرفته و آرام آرام طی طریق می‌کرد. تنها یک چیز اینجا و در این مسیر کوهستانی و تا حدودی صعب العبور به چشم می‌خورد، "حب‌الحسین یجمعنا" جاماندگان را هم به خیابان و جاده می‌کشاند.

احترام مردم روستاهای همجوار امام زاده از جمله روستاهای مله شیتاب و مونه و همچنین  موکب‌داران به جاماندگان، تداعی‌کننده میزبانی مهربانانه عراقی ها از زوار حسینی بود.

 حضور مردم لنده در این راهپیمایی چنان پر شور و حرارت بود که ساعتها می شود آن را به رشته ی تحریر در اورد ولی کلام آخر :اینجا لنده ؛ در جوار امام زاده عمادالدین ولی (ع) دل‌ها کربلایی و چشم‌ها بارانی بود و اگر چه حضور در کنار مزار ساده امام زاده و گلزار شهدای روستا  اندکی از حسرت جاماندن از قافله جابر را کاسته اما باز هم قلب‌ها به سمت بین‌الحرمین پر می‌‌کشید.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: