« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۸
ببینید ؛
تاریخ را که ورق می زنیم نیز شاهد نقش کودکان در بالندگی حماسه عاشورا می باشیم.

پایگاه خبری آوای رودکوف:حماسه میلیونی زائران اربعین حضرت ابا عبداللله الحسین (ع) به سمت کربلا جلوه های زیبای دیگری نیز داشت. حضور کودکان پا به پای پدران و مادران خود و از انطرف خدمت کودکان عراقی به زوار اباعبدالله (ع) در مسیر عشق، شکوه وعظمت این حماسه حسینی را دوچندان کرده است.

تاریخ را  که ورق می زنیم نیز شاهد نقش کودکان در بالندگی حماسه عاشورا  می باشیم.

حماسه شکوهمند روز دهم سال 61 هجری، نگارینه ای از زیباترین طرح ها و نقش ها را در تاریخ حک نمود. حماسه از سرخی خون برترین رادمردان خدا، خامه گرفت و دست نقاش چیره شهادت که از آستین بزرگ آموزگار آن، حضرت حسین(علیه السلام) بیرون آمده بود، بر پرده کربلا، در آن ساعتی که عقربه های آفرینش لحظه عروج را نشان می دادند، چشم نوازترین تصویر را به نقش کشید.

منشور درخشنده عاشورا که تابناکی خود را از درخشش خورشید کربلا و ستارگانی که گرد منظومه آن نورافشانی می کردند. با عرفان و حماسه خود چراغ فرا راه بشر روشن نمودند که تا روز رستاخیز، راه آزاد زیستن و سربلند رهیدن را به بشریت نشان داد.

در این رهگذر، هر یک از آزاد مردان و شیر زنان عاشورا، به سهم خود بر اعتلا و سربلندی این حماسه افزودند اما کربلا از حماسه کودکانی که در این سفر جاودانه، هم پای ایثارگران و جانبازان عاشورا، چکامه حضور سرودند، خاطره ها بر لوح سینه دارد. کودکان بی گناهی که طعمه آتش افروزی پست ترین آفریدگان خدا شدند. کودکانی که در جنگی نابرابر قربانی زراندوزی و زور مداری حریص ترین شغالان بیشه طمع ورزی گشتند. کودکانی که در خون طپیدن پدران و برداران خود را پیش روی خویش دیدند، مبارزه با ستم و فریاد در برابر تفرعن را آموختند و به پدران و برادران خویش اقتدا نمودند. آنان اگر چه نجنگیدند اما حضور و شهادتشان نقش مهمی در عزت و عظمت ابعاد قیام و نیز شتاب بخشیدن در فروپاشی بنیان ظلم و استبداد در جامعه اسلامی گردید.

در ادامه همراه ما باشید با مجموعه تصاویری زیبا با موضوع حضور کودکان در کربلای معلی .../عکاس مهدی کریمی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: