« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
جهان؛
سفیر فلسطین در ژاپن اعلام کرد که تل‌آویو یک ساعت پیش از حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، برای این بیمارستان پیام هشدار صادر کرده بود.
منبع: فارس

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سفیر فلسطین در ژاپن، امروز (چهارشنبه، ۱۸ اکتبر)، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، از پیام هشدار رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه، یک ساعت پیش از هدف قرار گرفتن آن خبر داد.

پیام هشدار تل‌آویو به بیمارستان «المعمدانی» غزه یک ساعت پیش از حمله

وی تصریح کرد: اسرائیل یک ساعت پیش از حمله به بیمارستان المعمدانی، پیام هشدار برای این بیمارستان ارسال کرده بود.

این در حالی است که پیشتر، «آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل در توجیه بمباران بیمارستان المعمدانی که به کشته شدن دست کم ۵۰۰ نفر منجر شده، گفت که پیشتر هشدار داده بودیم که این بیمارستان و پنج بیمارستان دیگر باید تخلیه شود تا حماس از آن به عنوان پناهگاهی برای خود استفاده نکند.

رژیم صهیونیستی چند روز است که بیمارستان‌های شمال نوار غزه را تحت فشار قرار داده تا هرچه سریعتر تخلیه شوند، کاری که کادر درمان هیچ بیمارستانی به آن پاسخ مثبت نداد زیرا امکان انتقال این همه مجروح از بیمارستان‌های غزه وجود نداشت.

ساعاتی پس از انتشار این اظهارات ادرعی و موج انتقادات و محکومیت‌های گسترده این اقدام رژیم صهیونیستی، تل‌آویو تلاش کرد تا از زیر بار مسؤولیت این حمله شانه خالی کند. سپس ادعا کرد که تنها، پارکینگ این بیمارستان را هدف قرار داده و این حمله هیچ زخمی به همراه نداشته است و این جنبش جهاد اسلامی بوده که با پرتاب راکت، این بیمارستان را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، چند روز پیش بود که سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به الجزیره ادعا کرده بود: بیمارستان‌های فلسطینی مهدف ماست چون زیر این بیمارستان‌ها پناهگاه‌ها و تونل‌های حماس است و قانونی در دنیا نیست که از آن‌ها محافظت کند.

رژیم صهیونیستی شب گذشته بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و هزاران آواره فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: