« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
یادآوری ؛
به گفته فرماندار لنده در سطح این شهرستان سه سایت زمین برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی پیش‌بینی‌شده است که سایت اول زمین جهاد کشاورزی، سایت دوم زمین جنب دانشگاه پیام‌ نور و سایت سوم زمین امور عشایری می باشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛با گسترش شهرنشینی در کشور و مهاجرت بی رویه از روستا به شهر، تغییر الگوی سکونت از خانواده های گسترده به خانوارهای مستقل و همچنین رشد جمعیت و افزایش جمعیت جوان در دهه اخیر، تأمین مسکن از نیازهای اصلی خانوارها در ایران بوده است.

از مسکن مهر لنده چه خبر؟

در چند دهه اخیر مشکل تأمین مسکن افراد بی بضائت و کم درآمد همواره از مطالبات به حق مردم و دغدغه های دولت ها بوده و به این منظور سیاست های مختلفی مانند واگذاری زمین دولتی، فروش متری مسکن، واگذاری مسکن به صورت اجاره به شرط تملیک، حمایت از انبوه سازان، حمایت از مسکن اجاره ای، واگذاری حق بهره برداری از زمین به کار گرفته شده که چندان هم موفق نبوده است.

اما طرح مسکن مهر گسترده ترین برنامه ساخت و عرضه متمرکز مسکن در صد سال اخیر کشور بوده که از سال ١٣٨٦ در دولت محمود احمدی نژاد با هدف احداث ١,٥ میلیون واحد مسکونی و افزایش آن به حدود دو میلیون و ٣٠٠ هزار واحد کلید خورد و از این تعداد به دو میلیون و ٢٢١ هزار واحد، تسهیلات بانکی پرداخت شد.

متاسفانه این طرح ملی و مهم در دولت تدبیر و امید به خوبی دیده نشد و دولت با بی اعتنایی از کنار آن گذشت و اما دولت سیزدهم از زمان روی کارآمدن خود تاکنون تولید مسکن را با هدف جبران عقب ماندگی ها در این بخش به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های خود قرار داد، طرحی که به دلیل عدم اجرای اقداماتی در گذشته بار سنگین آن بر روی دوش دولت سیزدهم افتاد.

به همین منظور دولت از همان روزهای ابتدایی طرحی را به نام پروژه نهضت ملی مسکن تعریف تا با اجرایی شدن آن بتوان بخش زیادی از نیاز کشور در این بخش را مرتفع کرد.

در همین راستا؛اردیبهشت 1402 با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی ؛ فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان لنده فاز اول آیین کلنگ زنی پروژه 70 واحدی نهضت ملی مسکن در لنده برگزار شد.

و به گفته فرماندار لنده در سطح این شهرستان سه سایت زمین برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی پیش‌بینی‌شده است که سایت اول زمین جهاد کشاورزی، سایت دوم زمین جنب دانشگاه پیام‌ نور و سایت سوم زمین امور عشایری می باشد.

اگرچه تا کنون اقدامات ملموسی در این خصوص صورت نگرفت اما مردم به شدت در انتظار اجرای این طرح در سطح شهرستان و مکانهای پیش بینی شده و عمل به وعده های داده شده می باشند و امیدوارند تا هرچه سریعتر این مهم آغاز و به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید:

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بیغش سرآسیابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
1
1
سوگند یاد ایکنم که در این منازل،بنگشتی چال نخواهد کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: