« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
جهان؛
حماس به دنبال آزادی ۸ گروگان اسرائیلی - روسی است.

پایگاه خبری  آوای رودکوف-عصر ایران نوشت: موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس (جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) امروز شنبه به خبرگزاری روسیه گفت حماس در حال جستجوی ۸ گروگان روسی - اسرائیلی نزد خود است.

او همچنین گفت که حماس آمادگی دارد این گروگان ها را آزاد کند.

نیروهای حماس در حمله برق آسای ۱۵ مهر گذشته به اسرائیل بیش از ۲۰۰ نفر را به گروگان گرفت. در این حمله حدود ۱۴۰۰ نفر از اسرائیلی ها هم کشته شدند. از آن زمان تاکنون حملات گسترده ارتش اسرائیل علیه منطقه غزه آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. در این حمله نیز بیش از ۷ هزار نفر کشته شده اند.

حماس گفته است در حملات اسرائیل تاکنون ۲۰ گروگان اسرائیلی کشته شده اند.
حماس همچنین در سه هفته اخیر ۷ گروگان اسرائیلی را آزاد کرد. ۲ نفر از آنها ، مادر و دختر اسرائیلی - امریکایی بودند.

عضو ارشد حماس که در راس هیاتی از این حزب در حال دیدار از مسکو است گفت: وزارت خارجه روسیه فهرستی از ۸ نفر ارائه کرد که همگی دو شهروندی (دو تابعیتی) هستند.
اشاره او به گروگان های اسرائیلی است که حماس در حمله به حماس آنها را به غزه منتقل کرد.

وی افزود: ما برای این فهرست اهمیت قائل هستیم و به دقت با آن تعامل خواهیم کرد زیرا روسیه را از نزدیک ترین دوستان خود می دانیم. هم اکنون در جستجوی این افراد هستیم . کار سخت است. با وجود شرایط سخت فعلی اما به محض یافتن، آنها را آزاد می کنیم.

به دعوت وزارت خارجه روسیه ، هیاتی از حماس به مسکو سفر کرده است. این اتفاق با انقادات شدیدی اسرائیل روبه رو شد. مسکو در واکنش گفته است حفظ تماس با همه طرف های درگیری ضروری است.

روسیه در جنگ اسرائیل - حماس موضع میانه و نزدیک به فلسطین اتخاذ کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: