« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
دکتر روستا در دیدارجمعی از اعضای شورا‌های شهر و روستا گفت:رعایت منافع و مصالح عمومی شهر‌ها از جمله وظایف مهم شورا‌ها است. کسانی که در انجام این وظیفه تعلل و تأخیر ایجاد کنند، جایی در شورا نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فصل جدید نظارت بر شوراها آغاز شده است. متأسفانه برخی اعضای شورا‌های شهر وظایف خود را ر‌ها و با رفتار‌های به دور از شأن شورایی قداست و جایگاه این نهاد را خدشه دار و از طرفی امور شهر و شهروندان را معطل کرده‌اند. علی محمد روستا در یاسوج، اظهار داشت: شورا‌ها بعنوان پارلمان محلی در واقع حلقه واسط نظام و مردم هستند که توانمندی‌سازی شورا‌ها و تلاش در جهت ارتقاء جایگاه شورا‌های شهر و روستا یک خدمت شایسته به مردم است.

غفلت شوراها از مساله آموزش و نظارت و عدم آشنایی با وظایف محوله

روستا در دیدارجمعی از اعضای شورا‌های شهر و روستا اعلام کردند: مهمترین رکن اصلی در شورا‌ها که مورد غفلت واقع شده مسأله آموزش و نظارت است و اگر قرار است به مردم خدمت کنیم باید شیوه خدمت را بر اساس محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که داریم، بشناسیم.

وی افزود: فصل جدیدی از آموزش و نظارت در حوزه شورا‌های اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود تا اعضای شورا‌ها به جایگاه واقعی این نهاد پی ببرند.

روستا ابراز کرد: برخی از اعضای شورا‌ها هنوز با وظایف خویش آشنایی ندارند و برخی هم تعمداً در انجام وظایف کوتاهی می‌کنند. منجمله ناتوانی و تأخیر در انتخاب شهردار، از نصاب انداختن جلسات، دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها، غیبت بیش از سقف قانونی در جلسات، تخلفاتی است که قابل اغماض نیست.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: قانون اساسی در اصول یکصد و پنجم و یکصد و ششم، حدود صلاحیت‌های نهاد شورا را تعیین نموده و انطباق مصوبات شورا‌ها را با موازین اسلام و قوانین کشور را خواستار می‌باشد که در صورت انحراف از وظایف قانونی، مجاری اعتراض به مصوبات شورا‌ها و در نهایت انحلال و سلب عضویت را از طریق هیأت‌های رسیدگی به تخلفات شورا‌ها مشخص است.

وی به اهمیت آموزش اشاره و بیان کرد: ضمن اینکه آموزش را در راستای ارتقا کمی و کیفی شورا‌ها و آشنایی با وظایف دنبال می‌شود، اما موضوع مهم نظارت بر عملکرد اعضای شورا‌ها از طریق اهرم‌های قانونی که در اختیار است از جمله هیأت‌های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شورا‌ها در شهرستان‌ها و استان مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و با شورا‌ها و یا اعضایی که سهل انگاری و انحراف از وظایف قانونی دارند بشدت برخورد خواهد شد.

روستا خاطرنشان کرد: نقش مثبت شورا می‌تواند عامل موفقیت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه‌های توسعه‌ای شود، متأسفانه برخی اعضای شورا‌های شهر وظایف خود را ر‌ها کردند و با رفتار‌های به دور از شأن شورایی قداست و جایگاه این نهاد را خدشه دار کردند از طرفی امور شهر و شهروندان را معطل نمودند.

وی افزود: رعایت منافع و مصالح عمومی شهر‌ها از جمله وظایف مهم شورا‌ها است. کسانی که در انجام این وظیفه تعلل و تأخیر ایجاد کنند، جایی در شورا نخواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: فرمانداران موظف‌اند ضمن بررسی دقیق مصوبات شورا‌ها در هیأت تطبیق تخلفات آن دسته از اعضایی که نظم و انضباط قانونی مترتب بر شورا‌ها را رعایت نمی‌کنند بموقع به دبیرخانه هیأت رسیدگی به تخلفات شورا‌ها گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد قانونی لازم صورت و هرگونه کوتاهی در این زمینه عواقب آن متوجه شخص فرماندار خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: