« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
یاداشت به قلم صدیقه زمانی؛
هیچ مسئولی چه در گذشته وچه در حال نمی‌تواند بگوید از شهرپاتاوه عبور نکردم ولی افسوس که فقط محرومیت این شهر را دیده اند وفقط برای رسیدن به مقصد خود از این شهر عبور کرده اند.

پایگاه خبری آوای رودکوف-صدیقه زمانی:پاتاوه شهری که به علت محرومیت هیچ نماد شهری در آن وجود ندارد؛شهری که فقط اسم شهر را یدک می‌کشد و روزانه صدها وسیله نقلیه با عبور ازاین شهر فقط گرد و خاک به صورت محروم این شهر می نشاندند.

پاتاوه نماد زیبایی ،استقامت و گلوگاه استراتژیک بویراحمد واحد که با حمایت از منتظریان از محرومیت ها عبور میکند

بخش اول : بخش پاتاوه

بخش پاتاوه در استان و درجوار خطوط انتقال گاز که بر روی محور ترانزیتی جنوب به مرکز کشور وبا داشتن ظرفیت‌های کم نظیر غرق در محرومیت های است که دل مردمان آن را به درد آورده است .

بخش پاتاوه در شهرستان دنا ودر جوار سلسله کوههای دنا که بیش از 90 درصد مساحت آن کوهستانی زیبا با آبشارهای دل انگیز است.

این بخش که به مرکزیت بخش پاتاوه متشکل از دو دهستان پاتاوه وسادات محمودی می باشد قریب به 50 روستاو بالای پنجاه هزار نفر جمعیت دارد .

در این بخش آثاری باستانی و تاریخی وجود دارد که بر سابقه تاریخی این منطقه گواهی میدهد ،آثاری همچون پل پاتاوه بر روی رودخانه بشار ودر کنار این شهر اثری به جا مانده از دوران هخامنشی وصفوی که نشان دهنده رونق شهری در این منطقه می‌باشد.

تخت شاه نشین در پایین پل پاتاوه به دوران هخامنش بر میگردد .

وجود دو گورستان در هزاره دوم قبل از میلاد در لما وبخش سادات محمودی نشانه قدمت ،استقامت وتاریخی بودن این منطقه می‌باشد .

آبشار بهرام بیگی وآبشار منج وچشمه های زیبا همچون چشمه دویی و همچنین باغات زیبای انگور ،گردو ،سیب و .... زیبایی دوچندانی به این منطقه داده است .

داشتن رودخانه زیبای بشار با آن حجم از آب ولی محروم از این نعمت الهی جهت استفاده کردن شهر پاتاوه را کمتر کسی از مردم استان نیست که نگوید حتی یکبار از آن عبور نکرده است و راهی کلان شهرهایی همانند اصفهان ،قم ،تهران ،مشهد و.........شده است و همگی این شهر را از نزدیک دیده اند.

هیچ مسئولی چه در گذشته وچه در حال نمی‌تواند بگوید از شهرپاتاوه عبور نکردم ولی افسوس که فقط محرومیت این شهر را دیده اند وفقط برای رسیدن به مقصد خود از این شهر عبور کرده اند.

شهری که با این همه محرومیت وکمبود امکانات ولی از منظر زیبایی وتاریخی محبوبیت دارد .

شهر و بخش پاتاوه با داشتن پتانسیل های گردشگری واشتغال زایی در بخش کشاورزی و دامداری وانواع گونه های گیاهی ولی در محرومیت بسر میبرد.

این مردم به کدامین گناه باید جور این همه محرومیت در کنار این همه پتانسیل درآمدزایی و اشتغال را بکشند.

بخش دوم :یک اتفاق تاریخی

عده ای از بزرگان و مردم فرهیخته پاتاوه با عبور از قوم گرایی ، طایفه گرایی و فشار های تعصبی نسبت به دعوت از شخصیتی شناخته شده ،فعال سیاسی استان ، مردی ازجنس خودشان که با شناختی از جایگاه والای مردم پاتاوه و پتانسیل های این بخش از بویراحمد واحد حرف دل آنها را در نشستی که در منزل یکی از بزرگان شهر پاتاوه برگزار گردید به زبان آوردند.

در این نشست که درشهر پاتاوه برگزار گردید با حضور جمع زیادی از بزرگان و ذی نفوذان از همه اقوام بویراحمد واحد حضور زیبایی را رقم زدند وبا گفتن مشکلات و خواسته هایشان در این نشست همدلی و یکرنگی سرنوشت انتخابات را به سمت وسویی بردند که پازل پیروزی حاج نادر منتظریان با نه گفتن به تبعیض وقوم گرایی رقم خورد .

دراین نشست چند ساعته بزرگانی حضور داشتند که هر کدام نماد درد ومحرومیت این شهر تاریخی وشهید پرور بود که با صحبت ها وسخنرانی های خود داغ این محرومیت ها را تازه میکردند که مدیران ونمایندگان با وعده های توخالی ذره ای از گرد محرومیتی که بر صورت این نماد زیبایی نشسته است پاک نکرداند .

ولی حاج نادر منتظریان مردی که دردها را می شناسند.
مدیر و مدبر در امور بوده ،سابقه مدیریتی در سطح کلان وکشوری وفردی که شناختی کامل از همه پتانسیل ها و استعدادهای استان جهت رونق تولید واشتغال زایی با برنامه ای مدون واصولی جهت پیشرفت حوزه انتخابیه علی الخصوص محرومیت زدایی از رخ پاتاوه قهرمان را دارد .

در این نشست صمیمانه که پر از حرفهایی پر درد و خواسته هایی که به راحتی به دست مدیرانی انجام می پذیرفت که فقط با وعده های انتخاباتی جهت کسب آرا دل این مردم را گرم میکردند پر شور تر می شد
که
حاج نادر منتظریان‌بدون وعده ولی طبق قانون حل مشکل مردم پاتاوه را عملی می‌دانست که این امر نیازی به وعده ندارد .
حق مردم پاتاوه است به حداقل خواسته ای که از بخش به شهرستان ارتقاء پیدا و فرماندار داشته باشند.
داشتن یک بیمارستان در قلب گذرگاه تاریخ کمتر خواسته ای است تا مردم این دیار خوش وآب هوا رنج کیلومتر ها مسافت را جهت درمان به مرکز استان نکشند.

دراین نشست که با حضور مردمانی از ایل بزرگ تامرادی که نشانه عزت ،شرف ،همدلی ،غیرت توانایی توانمندی بویراحمد واحد هستند واز دل این ایل بزرگ مردانی بودند و هستند که هر کدام برای آینده گان کتابی از شاهنامه هستند

دراین نشست صمیمی وپر جمعیت این مردم با پیوستن به حضور سبز حاج نادر منتظریان و بستن عهد و پیمان با این فعال سیاسی و نامزد انتخابات جهت کمک و همیاریش درانتخابات پیش رو به نوعی سرنوشت انتخابات را رقم زدند.

باشد که در کنار این مردم بزرگ وغیرتمند به آنچه حقشان بوده واجازه ندادند به آن برسند با پیروزی حاج نادر منتظریان و با عبور از محرومیت ها به خواسته هایشان دست یابند.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: