« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ازیاسوج ؛ بخشدارپاتاوه در پیامی فرا رسیدن ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

پیام تبریک بخشدارپاتاوه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

متن پیام شهرام صفادوست  بدین شرح است:
بیست و هشتم آبان ماه که مصادف است با پنجم جمادی الاول سال ۱۴۴۵ قمری روز میلاد مبارک حضرت زینب کبری (س) است که در تقویم ما روز پرستار نام دارد.

دلیل نامگذاری این روز فرخنده به نام روز پرستار، به دلیل فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی است که این بانوی بزرگوار در کربلا برای مراقبت از بیماران و بچه‌ها نثار داشتند و بعد از تمام شدن جنگ مانند یک پرستار دلسوز از اسرا و بازماندگان مراقبت و تیمارداری کردند.

بنابراین روز ولادت حضرت زینب (س) در ایران روز گرامی‌داشت مقام پرستار نام گرفته است تا به این مناسبت از پرستاران عزیز و فداکار که شبانه‌روز برای بهبودی و رفاه حال بیماران تلاش می‌کنند، قدردانی شود؛حضرت زینب (س) آراسته به همه فضائل و خصلت‌های والای اخلاقی و الهی بودند؛در وقاروشخصیت مانند جده‌اش خدیجه (ع) در حیا و عفّت همچون مادرش فاطمه (س)، در رسایی و شیوایی بیان، مانند پدرش علی (ع)، در حلم و بردباری چون امام حسن (ع) و در شجاعت و قوّت قلب، مانند برادرش حسین بود.

ایشان در زندگی خود وفات پدربزرگش حضرت محمد (ص)، بیماری و به شهادت رسیدن مادرش فاطمه زهرا (س)، شهادت پدرش امام علی (ع)، شهادت برادرش امام حسن مجتبی (ع)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و بسیاری از بستگانش، همچنین به اسارت رفتن در کوفه و شام را تجربه کرد که به دلیل تحمل این سختی‌های بسیار به ام المصائب معروف است؛ایشان همچنین به دلیل فداکاری و قهرمانی در واقعه کربلا،در بین شیعیان به لقب قهرمان کربلانیز شناخته می‌شود.

امروز،تلاشها ودلسوزیهای پرستاران همواره ارزشمند و مورد ستایش بوده است و حماسه هایی که درموقعیت‌های حساس حوزه سلامت به دست توانای آنان آفریده شده،حماسه‌هایی زینبی است و بدون تردید مناسبتی شایسته ترازمیلاد اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان روز پرستار وبه منظور قدردانی از تلاش و کوشش و تکریم این عزیزان نمی توان یافت.

اینجانب ضمن تبریک خجسته میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به همه پرستاران و منادیان انسانیت وایمان، سلامتی،و توفیق روزافزون این عزیزان راازدرگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
0
پرستاران بی ادعا و دلسوزانه و تلاشگرانه و مجدانه در حال کمک به بیماریان هستند ای کاش مسولین کشوری بیشتر قدر آنها را می دانستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: