« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

پایگاه خبری آوای رودکوف:رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه شنبه در جریان سفر به آلمان به خبرنگاران همراهش گفت، رژیم صهیونیستی در میان معدود دولت‌هایی است که عضو پیمان ۱۹۶۸ درخصوص عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای نیست.

اردوغان گفت که آنکارا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد تحقیق کند که آیا تشکیلات تل‌آویو دارای زرادخانه هسته‌ای است یا خیر.

اردوغان به سیم آخر زد/ دردسر بزرگ برای اسرائیل

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «پیشرفت در این زمینه از نظر ایجاد تعادل میان منافع استراتژیک در این منطقه بسیار مهم است. ما به اعمال فشار [بر اسرائیل] ادامه خواهیم داد. تسلیحات هسته‌ای اسرائیل باید بدون تردید مورد بازرسی قرار گیرد، قبل از اینکه خیلی دیر شود. ما این را دنبال خواهیم کرد. من همچنین از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که این موضوع را رها نکنند.»

گرچه کارشناسان به طور گسترده بر این باورند که تل‌آویو یک برنامه مخفی تسلیحات هسته‌ای دارد، اما رژیم صهیونیستی وجود آن را تأیید یا رد نمی‌کند. آمیهای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی در این ماه با طرح شلیک بمب هسته‌ای در نوار غزه، خشم جهان اسلام را برانگیخت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این وزیر صهیونیست را به دلیل اظهارات تحریک‌آمیزش از حضور در جلسات کابینه معلق کرد.

اردوغان به شدت از حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه انتقاد کرده و آن را «دولت تروریستی» خوانده و نیروهای این رژیم را به ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان متهم کرد. نتانیاهو در پاسخ، رئیس‌جمهوری ترکیه را به حمایت از حماس متهم کرد.

دور کنونی خشونت‌ها میان رژیم صهیونیستی و حماس، در ۷ اکتبر و زمانی آغاز شد که مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را علیه اراضی اشغالی به اجرا درآورد و در ادامه، تل‌آویو با حملات هوایی و تهاجم زمینی به غزه پاسخ داد. به گفته مقامات محلی، بیش از ۱۲۰۰۰ سکنه غزه در این بمباران‌ها به شهادت رسیده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: