« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
آقای روشنفکر اگر فاتحه خوانی هایت تمام شد، سری به مجلس بزن!

 

به گزارش آوای رودکوف،متأسفانه، با توجه به غیبت نماینده بویراحمد در جلسات بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه، مشخص می‌شود که ایشان اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند. این امر، نشان‌دهنده ضعف نمایندگان استان در سطح ملی است.

فاتحه خوانی یا توسعه؛ کدام مهم تر است

 

در روز چهارشنبه اول آذرماه ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه بود. این لایحه، نقشه راه کشور برای پنج سال آینده است و بر تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیرگذار است. بنابراین، حضور نمایندگان در جلسات بررسی و تصویب این برنامه، امری ضروری است.

اما در این میان، نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، یعنی دکتر مهدی روشنفکر، در مراسم های فاتحه خوانی حضور داشت. این اقدام، اعتراض بسیاری از مردم و فعالان سیاسی را در پی داشت.

در متنی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده است: «مجلس در حال تصویب مهم‌ترین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و... پنج سال آینده و نماینده بویراحمد در حال فاتحه خوانی.»

این انتقاد کاملاً منطقی است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در اولویت اول خود، امور مربوط به مردم و کشور را قرار دهند. حضور در مراسم فاتحه خوانی، اگرچه امری پسندیده است، اما نباید مانع از انجام وظایف نمایندگی شود.

متأسفانه، با توجه به غیبت نماینده بویراحمد در جلسات بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه، مشخص می‌شود که ایشان اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند. این امر، نشان‌دهنده ضعف نمایندگان استان در سطح ملی است.

نمایندگان استان باید توجه داشته باشند که مسئولیت آنها، تنها محدود به حوزه انتخابیه خود نیست. آنها باید نماینده کل مردم ایران باشند و در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور، نقش فعالی ایفا کنند.

 

در همین راستا، لازم است که مردم و فعالان سیاسی استان، نسبت به این موضوع اعتراض کنند و از نمایندگان خود بخواهند که در انجام وظایف نمایندگی خود، جدی‌تر عمل کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، باید درک کنند که آنها نمایندگان مردم هستند و باید در خدمت مردم باشند. آنها نباید اجازه دهند که امور شخصی، مانع از انجام وظایف آنها شود.

مردم و فعالان سیاسی نیز باید در این زمینه، مطالبه‌گری کنند و از نمایندگان خود بخواهند که در انجام وظایف خود، جدی‌تر عمل کنند.

 

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
تا صد سال دیگه نباید انتظار پیشرفت در این شهرستان را داشته باشیم با این تفکرات طایفه گری و فاتحه خانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: