« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
دکتر نیازی خبر داد؛
رئیس مرکز بهداشت و درمان بویراحمد از تجهیز این مرکز به دستگاه اتوکلاو امحاء زباله خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛دکتر بهنام نیازی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از تجهیز این مرکز به دستگاه اتوکلاو امحاء زباله خبر داد.

وی افزود از آنجایی که پسماندهاي عفوني كه غالبا توسط مراكز بهداشتي درماني و بيمارستانها توليد مي‌شود از خطرات مهم تهديد كننده سلامت انسانهابوده و آلوده كننده مهم محيط زيست محسوب مي‌شوند لذا تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل بکار بسته و در نتیجه موفق به تجهیر این مرکز به دستگاه فوق شده ایم.

مرکز بهداشت و درمان بویراحمد مجهز به دستگاه اتوکلاو شد

رئیس مرکز بهداشت و درمان بویراحمد در خصوص تاریچه این دستگاه به خبرنگار آوای رودکوف گفت:تا حدود ۳۰ سال قبل، سوزاندن زباله های بیمارستانی تنها راه برای از بین بردن یا بی خطر سازی آن بود. اما بعد ها با اندازه گیری ذرات آلوده موجود در اتسمفر جو زمین مشخص شد عامل بعضی از این آلودگی ها فقط سوزاندن زباله های بیمارستانی میباشد. لذا مقرر شد کوره های سوزاندن زباله های بیمارستانی مجهز به دستگاه هایی شوند که این عناصر زیان آور را از گازهای خروجی کوره خود حذف کنند.

اما فیلتر هایی که باید روی خروجی دود کوره های زباله سوزی نصب میشدند بسیار گران بودند و صرفه اقتصادی نداشتند. امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله اروپا و آمریکا همه کوره های سوزاندن زباله را تعطیل کرده اند و به جای آن از اتوکلاو صنعتی استفاده میکنند. در این سیستم ابتدا زباله ها توسط دستگاه خرد کن به قطعات کوچک تقسیم میشوند و با بخار داغ ضد عفونی میشود و پس از آن با وکیوم خلاء خشک میشود و رطوبت آن کاملا از بین میرود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
مرتضی تصدیقیان
|
Germany
|
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
عالی
عبداله اسلامی نژاد
|
Netherlands
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
اجرتون با خدا جناب دکتر نیازی . بر خودم واجب و لازم میدانم حداقل بایک پیام از زحمات جنابعالی قدردانی کنم .سربلندی در دنیا و اخرت نصیبتان باد.
رحم اله والدیک
عبداله اسلامی نژاد
|
Netherlands
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
اجرتون با خدا جناب دکتر نیازی . بر خودم واجب و لازم میدانم حداقل بایک پیام از زحمات جنابعالی قدردانی کنم .سربلندی در دنیا و اخرت نصیبتان باد.
رحم اله والدیک
سامان جهانبین
|
Germany
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
بسی شایسته است به پاس تلاش و زحمات مستمرشمادرراستای رشدوتوسعه وپیشرفت کاردرمراجع بهداشتی و درمانی نهایت سپاس و قدردانی خویش را خدمت جناب آقای دکترنیازی ابراز می دارم.باتشکر سامان جهان بین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: