« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
جهان؛
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد نظامیان این رژیم خانه «یحیی السنوار»، رهبر حماس در غزه را محاصره کرده‌اند اما او ممکن است در آنجا نباشد.
منبع: فارس

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک پیام ویدئویی مدعی شد نظامیان ارتش این رژیم منزل «یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه را محاصره کرده‌اند اما او ممکن است بگریزد.

ادعای نتانیاهو: خانه «السنوار» را محاصره کرده‌ایم اما ممکن است او اینجا نباشد.

نتانیاهو امروز چهارشنبه در یک پیام ضبط‌شده ویدئویی گفت: «دیروز گفتم که نیروهای ما می‌تواند به هر نقطه در نوار غزه برسند. امروز آنها منزل سنوار را محاصره کرده‌اند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «خانه او ممکن است پناهگاهش نباشد و او می‌تواند فرار کند اما دستگیری او تنها مستلزم گذشت زمان است.»

یحیی السنوار یکی از اعضای سابق شاخه نظامی حماس است. او بیش از ۲۰ سال در یک زندان اسرائیل اسیر بود اما در سال ۲۰۱۱ در یک توافق مبادله اسیر از زندان آزاد شد.

پیش از این «دانیل هانگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گفته بود نظامیان ارتش این رژیم شبانه روز دنبال «یحیی السنوار» هستند.

ادعای نتانیاهو در شرایطی مطرح شده که ارتش رژیم صهیونیستی تا کنون به هیچ‌کدام از اهداف خود در حمله زمینی به نوار غزه دست پیدا نکرده است.

روز گذشته روزنامه واشنگتن‌پست در تحلیلی بر اساس آمارها و مستندات نوشت که ارتش اسرائیل با هدف نظامی خود برای نابودی حماس فاصله زیادی دارد و به رغم گذشت دو ماه از عملیات اسرائیل در غزه، گروه حماس تا حد زیادی توان خودش را حفظ کرده است.

روزنامه واشتنگتن‌پست نوشته بود عملیات‌های نظامی اسرائیل در شمال غزه هنوز کامل نشده‌اند و با آنکه شهر غزه کاملاً با خاک یکسان شده اما نیروهای زمینی اسرائیل هنوز وارد بعضی از مقرهای کلیدی حماس در آنجا نشده‌اند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۱۶ هزار فلسطینی منجر شده که ۵۰۰۰ نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. حتی رسانه‌های غربی نیز اذعان می‌کنند فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل با افزایش تلفات غیرنظامیان رو به افزایش است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت: «فکر می‌کنم به لحظه‌ای رسیده‌ایم که مقام‌های اسرائیلی بایستی به صورت روشن مشخص کنند هدف نهایی‌شان چیست. نابودی کامل حماس؟ آیا کسی فکر می‌کند این ممکن است؟ اگر قرار است اینطور بشود جنگ ۱۰ سال طول خواهد کشید.»

در همین راستا، میخائیل میلشاتین، رئیس سابق بخش فلسطین در آژانس اطلاعات دفاعی ارتش اسرائیل به واشنگتن‌پست گفت حدود یک سوم شهر غزه از جمله مناطقی که انتظار می‌رود به شدت سنگربندی شده باشند هنوز از کنترل نظامیان اسرائیلی خارج است.

در جریان آتش‌بس موقت در جنگ ده‌ها نفر از اعضای حماس برای تحویل دادن اسرا در میدان اصلی شهر غزه حاضر شدند که این نشان‌دهنده ادامه حضور حماس در بزرگترین شهر این باریکه به شمار می‌رود.

سه مقام امنیتی اسرائیل به شرط عدم افشای نام در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست ادعا کرده که تا کنون ۵۰۰۰ نفر از نیروهای حماس در جریان عملیات‌های اسرائیل کشته شده‌اند. واشنگتن‌پست نوشته با این توصیف، بخش اعظم ۳۰ هزار نیروی حماس هنوز زنده و سالم هستند.

با وجود این، درباره همین آمار هم تردیدهایی وجود دارد. هوروویتز گفت: «ما فقط یک منبع داریم و آن هم ارتش اسرائیل است که بنا به دلایل مختلف تمایل دارد آمارها را بالاتر اعلام کند.»

واشنگتن‌پست نوشته با آنکه اعتقاد بر این است که حماس بین ۲۷ تا ۴۰ هزار نیرو دارد اما تحلیلگران می‌گویند که حماس به راحتی می‌تواند اقدام به عضوگیری و جذب اعضای جدید کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: