« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
در واکنش به ضرب و شتم کادر درمانی گیلان و دومین پرستار یاسوجی انجام شد؛
سردار منتظرالمهدی : درک و رأفت ما نسبت به رنج "مریض داران" نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی‌ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم
منبع: ایرنا

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،سخنگوی فراجا با اشاره به ضرب و شتم برخی از اعضای کادر درمان توسط همراهان بیمار یا افراد شرور تاکید کرد: پلیس بی‌نظمی را بر نمی‌تابد و هرگونه اوباش‌گری و اخلال در آرامش مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به تشکیل پرونده، برخورد قانونی و دستگیری منجر می‌شود.

خط و نشان فراجا برای ضاربان کادر درمانی

سردار سعید منتظرالمهدی با تاکید به تامین نظم، امنیت و حفظ آرامش در مراکز درمانی اظهار داشت: اخیرا در مطلبی اشاره کردم که اوباش‌گری دارای سطوحِ اقدامِ متنوعی شده و مختص به خیابان‌ها نیست و حالا شاهد هستیم که اوباشِ محلی در برخی بیمارستان‌ها به مردم و کارکنان مراکز خدمات درمانی تعدی می‌کنند؛ مکانی که بیمار و تیمارگر باید در فضایی آرام و ساکن، به روند بهبود و درمان بپردازند شاهد صحنه‌هایی از رفتارهای نامناسب غیر انسانی برخی از به اصطلاح همراهان بیمار و اراذل و اوباش هستیم.

وی ادامه داد: بی‌شک درد و رنج همراهانِ بیمار را درک می‌کنیم و آنها را به شکیبایی دعوت می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم به هر دلیلی، کادر درمان مورد حمله، هجوم، تعدی و ضرب و شتم قرار گیرند؛ درک و رأفت نسبت به رنج «مریض‌داران» نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی‌ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم؛ فراجا نه تنها این صحنه‌ها را تحمل نمی‌کند بلکه باور داریم «پلیسِ منعطف» در این صحنه‌ها یک «پلیسِ اشتباهی و منفعل» است و باید پلیس، مقتدرانه، جلوی چنین رفتارهای خشن را که به «ساحتِ شهروندی» تجاوز می‌کنند با شدت و حدت بگیرد تا آرامش واقعی و روانی، در محل درمان حاکم شود.

جامعه پزشکان نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی‌ملاحظه قرار گیرند

سخنگوی فراجا افزود: فراجا در موارد رخ داده‌ اخیر با سرعت در محل حادثه حاضر، متهمان شناسایی، دستگیر، پرونده تکمیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است؛ عملکرد فراجا در این زمینه با در نظر گرفتن قوانین، تکالیف و ملاحظات، توام با سرعت و دقت عمل بوده است.

وی یادآور شد: رییس پلیس کشور نیز پیشتر به دفعات به برخورد قهری و عبرت‌آموز پلیس با این افراد شریر اشاره کرده که آرامش و آسایش مردم را خدشه‌دار می‌کنند و شرم نمی‌کنند. جامعه بزرگ خدمات درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران و پیراپزشکان که با سعه صدر به انجام وظایف انسانی و اخلاقی خود مشغول هستند نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی‌ملاحظه قرار گیرند.

منتظرالمهدی افزود: حریم طبیب حرمت دارد، پزشکی که درمان می‌کند، تسکین می‌دهد و آرامش می‌بخشد سزاوار هتک حرمت نیست؛ از یاد نمی‌بریم کادر درمان از کرونا گرفته تا سیل و زلزله، بی‌وقفه در کنار مردم بوده و هستند و عطر امید را پراکنده می‌کنند تا شفای مریض حاصل شود. قدردان زحماتشان هستیم و تامین امنیت‌ آنان را به جان می‌خریم.

پرستار بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج توسط همراه بیمار از ناحیه چشم مجروح شد؛ این دومین مورد ضرب و شتم پرستار و درگیری در این مرکز آموزشی و درمانی ظرف کمتر از ۱۰ روز گذشته است. شامگاه جمعه گذشته نیز یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط همراه یک بیمار با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: