« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
یاداشت از وحید حاج سعیدی؛
پیش خودمان بماند خدا وکیلی این وضع و اوضاع روزگار هم دیگر نوبر است و جا دارد یکصدا «تفو بر تو ای چرخ دنیا تفو» را زمزمه کنیم!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:درست است گردش روزگار چون باد بر ما همی بگذرد و به قول فردوسی خدا بیامرز «بسا روزگارا که بر کوه و دشت. .. گذشتست و بسیار خواهد گذشت» با این وجود دخالت در فرایند سرد و گرم روز گار به ما نیامده است و روزگار مسئول انجام امورات خودش است.

از طرفی پیش خودمان بماند خدا وکیلی این وضع و اوضاع روزگار هم دیگر نوبر است و جا دارد یکصدا «تفو بر تو ای چرخ دنیا تفو» را زمزمه کنیم! شما ملاحظه بفرمائید بچه های مردم اگر در مدرسه گیر معاون خبیث نیفتند، یا دیوار مدرسه روی سرشان خراب نشود، چرخ مینی بوس سرویس مدرسه در نرود، در آتش بی تدبیری بخاری های نفتی نسوزند و در نهایت از مدارسی که 70 درصد شان نا ایمن هستند، جان سالم بدر ببرند و به دانشگاه راه پیدا کنند، تازه اول راه است و باید مراقب باشند خدای ناکرده راننده پشت فرمان سکته نکند یا اتوبوس ترمز نبرد. چون ممکن است با اتوبوس قراضه ای که همه کارگران شرکت سازنده اش ریق رحمت را با مخلفاتش سر کشیده اند، روز روشن در وسط دانشگاه از ناکجا آباد سر در بیاورند و قبل از رساندن خبر موفقیت در جلسه دفاعیه به خانواده، راهی دیار باقی شوند.

در نهایت هم مثل حادثه اتومیبل استانداری در گرگان و خیلی دیگر از موارد مشابه راننده یا شرکت پیمانکار طرف قرارداد مقصر اعلام می‌شوند و غائله ختم به خیر می‌شود. چرا که سوء مدیریت، خودروی فرسوده و نا ایمن، جاده غیر استاندارد و ... بخشی از ساختار اجتماعی جامعه ما محسوب می‌شوند و مثل اشتباهات داوری توجیه شدنی هستند!

البته این همه ماجرا نیست و بعد از فراغت از تحصیل اگر بچه های مردم شانس بیاورند و آب باریکه کارمندی برایشان مقرر شود باز باید شش دانگ حواس شان را جمع کنند یک وقت با نماینده مجلس بد تا نکنند که ایشان مجبور شود در نهایت ادب و تواضع به منظور آگاه سازی و تادیب، به کارمند گمرک عنبرنسارا تعارف کند!

چرا که همان طوری که در جریان هستید معذرت خواهی و استعفاء در قاموس و فرهنگ لغت مدیران ما تعریف نشده و تنها در مواردی که جکی چان در فیلم های خاک بر سری ایفای نقش کند، مسئول مربوطه برکنار ( و مشاور معاون) می‌شود. باز هم شانس آوردیم این بار مسئول مربوطه عزل گردید و نمایش فیلم های جکی چان در رسانه ملی ممنوع نشد!

پیش خودمان باشد خدا وکیلی برخی از مسئولان حق دارند بچه هایشان را برای ادامه تحصیل راهی خارج از کشور می‌کنند و با وجود مشکلات عدیده مالی در تهیه دلار، بعد مسافت و تلخی غربت، این سختی را به جان می‌خرند!

علی ای حال از آنجا که ما در ارائه بسته های پیشنهادی ید طولایی داریم این بار فقط به یک نصیحت دوستانه به روزگار بسنده می‌کنیم و به قول شاعر «از ما گذشت و رفت ولیکن تو روزگار. .. فکری به حال خویش کن این روزگار نیست!»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: