« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تا کنون ۹۶ هزار و ۳۹۰ نفر از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان کهگیلویه در این طرح غربالگری شدند.
منبع: فارس

غربالگری دیابت و فشار خون بیش از ۹۶ هزار نفر در کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری آوای رود کـــوف از دهدشت، سید منصور تقوی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح سراسری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در این شهرستان از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، افزود: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تا کنون ۹۶ هزار و ۳۹۰ نفر از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان کهگیلویه در این طرح غربالگری شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد غربالگری شده، تعداد ۱۱ هزار و ۱۹۳ نفر در معرض بیماری دیابت و تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۹ نفر هم در معرض فشار خون بالا شناسایی شدند.

تقوی عنوان کرد: تعداد یک‌هزار و ۶۳۴ نفر بیمار مشکوک به فشارخون بالا و تعداد ۸۹۷ نفر بیمار مشکوک دیابتی که اطلاعی از بیماری خود نداشتند پس از غربالگری در کهگیلویه شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد بیماران قطعی مبتلا به فشارخون بالا در کهگیلویه را یک هزار و ۱۴۹ نفر دانست و خاطرنشان کرد: طی همین مدت هم تعداد ۵۸۶ نفر بیمار قطعی دیابتی شناخته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: