« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
توصیه مهم؛
رئیس پلیس فتا پایتخت می‌گوید در صورتی که پیامی از سوی دوستان یا آشنایان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتماً با برقراری تماس تلفنی صحت پیام را قبل از واریز وجه احراز کنید.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکـــوف،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ سرهنگ داود معظمی گودرزی در خصوص ترفند جدید شیادان مجازی و افزایش پرونده‌های هک و دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی به شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس فتا به مردم؛ اول زنگ بزنید بعد پول بریزید!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: در روزهای گذشته تعداد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه هک و دسترسی غیرمجاز در پایتخت افزایش داشته و در این مدت کاربران بسیاری قربانی این موضوع شده اند.

وی با بیان اینکه شیادان اینترنتی ترفندهای مختلفی برای انجام اقدامات مجرمانه خود دارند تصریح کرد: از مرسوم ترین روش‌های کلاهبرداری می‌توان به ارسال لینک‌های آلوده و ترغیب افراد به کلیک کردن بر روی آن و نصب بدافزار بدون اطلاع آنها اشاره کرد که در نهایت منجر به دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی قربانیان می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی با تشریح ماده ۱ قانون جرائم رایانه ای ادامه داد: «هر کس به طور غیرمجاز به داده‎‌ها یا سامانه‌های رایانه‌‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۰۰۰ /۰۰۰ /۲۰ تا ۰۰۰ /۰۰۰ /۸۰ ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد».

وی با اشاره به عدم نصب برنامه از منابع ناشناس و نامعتبر افزود: شهروندان فریب نرم افزارهای هک و ... را نخورده و به هیچ عنوان از منابع غیر رسمی اقدام به دانلود و نصب نرم افزار نکرده و نصب برنامه های مورد نیاز خود را صرفا از طریق منابع معتبر انجام دهند چرا که مجرمان سایبری با پوشش و عناوین مختلف در کمین هستند تا با ارسال بدافزار بر روی تلفن همراه افراد اقدامات مجرمانه خود را آغاز کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای برای شبکه های اجتماعی بیان داشت: باید در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کرده و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به عدم اعتماد به هویت افراد در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان یا آشنایان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: