« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
سیاسی؛
به کسانی که داعیه اصلاحطلبی دارند و به دنبال آن هستند تا با بالارفتن از دیوار اصلاحات، برای خود نام و نشانی دست و پا کنند و با شخصیت‌سازی و حتی جریان سازی در مقابل دیگر بزرگان اصلاحات کهگیلویه، اعتباری کسب کنند سفارش می‌کنم اگر قصد حضور در انتخابات را دارید پس لطفا با مردم شفاف باشید، صادق و راستگو باشید......

اصلاحات را به نام خود سند نزنید؛ به نام اصلاحات به کام دیگران

پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف ؛ یادداشت سیاسی سید جعفر مسروری | در این روزهای سرد زمستانی و پس از یک وقفه کوتاه دوهفته‌ای باحضور دوباره عدل هاشمی پور تنور سرد و بی‌روح انتخابات دوازدهم در کهگیلویه دوباره داغ و پر حرارت شد و کاندیدای انتخاباتی همچنان در حال برگزاری نشست های هم اندیشی با طوایف و چانه زنی برای خود هستند تا بلکه بتوانند از یکدیگر پیشی بگیرند. کاندیداهایی که از هر فرصتی استفاده کرده تا همچو آوار بر سر مردم خراب شوند و با ترفند قدیمی گرفتن عکس یادگاری، هم مردم را با خود همراه کنند و هم آرای مردم را بستانند و هم وجدان خویش را آسوده سازند که مردم ما را دوست دارند، اما زهی خیال باطل! چون دست خیلی از این کاندیداها برای مردم رو شده و در هیچ منطقه و حتی روستایی دیگر مردم به آنها اعتماد نمی‌کنند که بسا آزموده را آزمودن خطا است.

این روزها بنا به اقتضای زمان حال، خیلی از سیاسیون و کاندیدا تلاش می‌کنند تا به هر روشی که امکانش هست نظر و عقیده مردم را به سمت و سوی خود کشانده و سبد آرای خود را افزایش دهند، اما نکته بسیار عجیب آن است که برخی از این کاندیدا گمان می‌کنند مردم امروز همان مردم سی چهل سال پیش هستند که از هیچ چیزی اطلاعی ندارند! بحمدلله به لطف گردش آزاد اطلاعات و عصر اینترنت، کوچکترین اتفاقی در آن سر دنیا رخ دهد مردم ما در دهدشت از آن باخبر می‌شوند پس نمی‌شود در این شرایط هر حرف مفتی را به خورد مردم داد.

طیف سیاسی اصلاح‌طلبان همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و دارند و برعکس اصولگرایان که طی ادوار مختلف مجلس بارها لیست‌های مختلف و چند ائتلافی داده‌اند اما اصلاح‌طلبان همیشه شفاف بودند و هر زمان که تصمیم بگیرند در صحنه حضور داشته باشند، شفاف و رو راست حاضر شده و تا آخرین لحظه هم در صحنه باقی ماندند. تا این لحظه و لحظه نگاشتن این مقال، اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد هیچگونه نظری جهت شرکت در انتخابات مجلس امسال را نداشته و گمان نمی‌شود در این فرصت اندک باقیمانده هم بخواهند تصمیم دیگری بگیرند. در اصل اصلاحات استان با مرکز کشور هماهنگ بوده و هستند.

این روزها متآسفانه برخی از افرادی که ماهیت سیاسی‌شان برای مردم کاملآ روشن است سعی کردند تا از شرایط موجود استفاده کرده و به نام اصلاحات و به کام خودشان، آرای تعیین کننده اصلاح‌طلبان را در حوزه انتخابیه کهگیلویه به سمت خود بکشانند و در هر کوی و برزنی که می‌روند و در حلقه یاران خودی، به نام کاندیدای اصلاحات کهگیلویه خود را معرفی می‌کنند در حالی که همین افراد نه تنها هیچ سبقه سیاسی اصلاح طلبی ندارند بلکه بارها در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده که اصلاح‌طلب نبوده و عضو هیچ حزب اصلا‌طلبی هم نیستیم اما چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند!

 اینکه برخی از کاندیدای انتخابات کهگیلویه به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند تا آرای مهم اصلاحات را به سبد آرای خود بریزند امری مذموم و ناپسند است. این که با انتشار اخبار بدون منبع و بدون داشتن سبقه سیاسی و آرمان فکری و خط و مشی اصلاحطلبی بخواهید خود را به جوانان اصلاحطلب بقبولانید، نه تنها شخصیت و جایگاه خود در بین اقشار مردم را خراب می‌کنید بلکه حتی مطرود دیگران هم می‌شوید.

به عقیده بسیاری از بزرگان، اصلاحطلبی تنها به گفتن نیست، یک فرد اصلاحطلب باید گفتارش، کلامش، عملکردش و حتی نگاهش به مسائل مختلف جامعه، دارای منش اصلاحطلبی باشد. از طرفی وقتی فردی ادعای اصلاحطلبی دارد باید صداقت در کلام و گفتار داشته باشد و هدفش اعتلای آرمانش باشد نه اینکه به دنبال سوء استفاده از فکر و اندیشه دیگران و حتی گرفتن آرای مردم باشد.

البته این را هم باید گفت که پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ در کهگیلویه، بسیاری از سیاسیون اصلاحطلب از آرمان فکری و خط و مشی خود فاصله گرفته و به سوی چهره‌های سیاسی اصولگرا در کهگیلویه چراغ سبز نشان دادند که موضوع آن در این مقال نمی‌گنجد اما جوانان و بزرگان زیادی هستند که همچنان بر روی آرمان فکری خود استوار بوده و از مسیر اصلاحات خارج نشدند.

به دوستانی که داعیه اصلاحطلبی دارند و به دنبال آن هستند تا با بالارفتن از دیوار اصلاحات، برای خود نام و نشانی دست و پا کنند و با شخصیت‌سازی و حتی جریان سازی در مقابل دیگر بزرگان اصلاحات کهگیلویه، اعتباری کسب کنند سفارش می‌کنم اگر قصد حضور در انتخابات را دارید پس لطفا با مردم شفاف باشید، صادق و راستگو باشید و با جسارت خط و مشی سیاسی خود را بیان کنید و از دروغ و دورویی و نیرنگ فاصله بگیرید که چنین رویه‌ای شما را به مسیر سعادت طلبی رهنمون نمی کند.

جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیچ بیانیه‌ای مبنی بر شرکت یا عدم شرکت در صحنه انتخابات امسال را صادر نکرده و هیچ لیستی جهت معرفی افراد نیز ارسال نکرده است و تمامی مطالب منتشر شده در سطح رسانه‌های استانی مبنی بر حمایت یا معرفی فرد یا افرادی به عنوان کاندیدای مجمع اصلاح طلبان بدون منبع و تنها گمانه‌زنی است. براساس مطالبی که از منابع موثق و غیررسمی شنیده شده مجمع اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای آینده بیانیه خود را صادر می‌کند. پس اینکه برخی کاندیدا تلاش می‌کنند از این شرایط، مصادره به مطلوب کنند کاملا اشتباه است.

آنچه که خواندید از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین این پایگاه خبری است و انتشار آن به معنای تائید تمام یا بخشی از آن نیست. می‌توانید با ارسال مطلب خود، این یادداشت را تایید یا نقد کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: