« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
سیاسی؛
روزی که وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح نمایشی یک سد خاکی که هنوز فازهای ۲ و ۳ آن تکمیل نشده به کهگیلویه آمده بود، سید محمد موحد غیبت داشت و در ده کوره‌ها به دنبال جذب رای بود!

غیبت نماینده کهگیلویه در روزی که باید آبریز را مطالبه می کرد

پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف- عرفان حقیقت نژاد: از گذشته تاکنون دولتمردان در هر استانی تلاش می‌کنند تا افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم را یا در هفته دولت یا هم در ایام دهه مبارک فجر انجام دهند تا خدمات مطلوب دولت‌ها برای مردم نمود عینی داشته باشد. در ایام بهمن‌ماه امسال استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه میزبان یکی از وزرای دولت بود.

محمد علی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در سفری یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد آمد تا به نمایندگی از کابینه دولت، چند طرح را افتتاح کند. سد شهید دلنسب روستای کوهبرد یکی از پروژه‌هایی بود که اداره کل جهادکشاورزی تلاش کرده بود تا در هفته دولت امسال آن را افتتاح کند اما به دلیل آماده نبودن طرح، افتتاح آن را به دهه فجر امسال موکول کرده بودند.

بهرحال و باتوجه به اینکه حتی این طرح هنوز بطور کامل تکمیل نشده و فازهای ۲ و ۳ آن همچنان در حال کار است اما وزیر جهاد کشاورزی در یک روز آفتابی وارد کهگیلویه شد و این پروژه را افتتاح کرد. نکته مهم این موضوع، غیبت نماینده شهرستان در این برنامه بود نکته‌ای که باعث تعجب همگان شده بود!

در روزی که شرایط برای مطالبه خواسته مهم و عموم مردم یعنی پیگیری و تعیین و تکلیف سد آبریز مهیا بود و نماینده کهگیلویه می‌توانست با فراغ بال موضوع را به وزیر جهادکشاورزی اعلام کند اما شخص نماینده، این فرصت را غنیمت نشمرده و در روستاهای دورافتاده به دنبال جذب رأی بود. روزی که امام جمعه کهگیلویه مطالبه‌گری کرد و خواسته بحق مردم مظلوم را فریاد زد، در حالی که این وظیفه نماینده بود! فردی که ۲۴ سال با آرای همین مردم بر کرسی مجلس تکیه زد و هیچ کار باارزشی انجام نداد. به راستی موحد به دنبال چیست وقتی حداقل وظایف خود را هم بلد نیست.

روی سخن نگارنده با کسانی است که عملکرد ۲۴ ساله موحد را در این حوزه انتخابیه دیده و آن را با پوست و استخوان خود لمس کردند، شرایط معیشتی و بیکاری خود و فرزندانشان و صورت رنگ پریده دخترانشان را هر روز می‌بینند، خودکشی سریالی دختر بچه‌های ۱۱ ساله رادیده و در ماتمش به سوگ نشستند، به یغما رفتن سرمایه‌های این آب و خاک را دیده و قصه پر درد آبریز را بارهای بار از رسانه‌ها شنیده‌اند، پَرپَر شدن جوان‌ها را در جاده‌های خون دیده و دم نزدند، اکنون با چه منطقی هنوز هم برخی از این مردم گمان می‌کنند موحد می‌تواند نماینده آنان در مجلس باشد؟

جناب نماینده؛ با کدام دلیل و منطق می‌توانید علت غیبت خود را برای مردم توجیه کنید؟ با کدام برنامه و پیشینه هنوزم که هنوز است به دنبال جذب رأی از این مردم بینوا هستید؟ مردمی که حتی پیگیری اندک خواسته‌های بحق شان را هم شما مهم ندانستید و برایتان ذره‌ای اهمیت ندارد؟ آرای مردم حق‌الناس است و حق‌الناس قابل گذشت و بخشش نیست.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
0
اگر همراه وزیر می آمد، مطمئنا ایراد میگرفتید،که چرا ایشون که کاندیدا هست همراه مسولین میاد، حتماً خبری هست.
در ثانی فکر کنم سایت آوای رودکوف و گردانندگان آن از قدیم مخالف سد آبریز بودند.
اکبر دامود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
انحصارگرایی در هر جایی مطرود است، مردود است، باطل است. رأی مردم حق‌الناس است و حق‌الناس هم قابل بخشش نیست. موحد تا قیام قیامت در برابر آرای ۲۴ ساله مردم بدهکار است. اگر خدایی هست و اگر عدالتی هست موحد باید در همین دنیا تقاص این همه ظلم و ناحقی را بپردازد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
آبریز یک مطالبه بحق است و اگر بحق نبود هیچگاه یک امام جمعه به آن ورود نمی‌کرد. به اندازه ای که امام جمعه دهدشت برای احداث آبریز مطالبه گری کرد، به اندازه ای که مهندس هاشمی‌پور مطالبه گری کرد و برایش زحمت کشید یک ده هزارم آنها موحد قدمی برنداشت و بجز خیانت، هیچ کار دیگری نکرد
راضیه الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
سد آبریز ارث پدری کسی نیست، آبریز یعنی اشتغال، یعنی درآمدزایی، یعنی امید و انگیزه، یعنی ازدواج جوانان یعنی.... پس اگر موحد نمی‌تواند برای آبریز کاری کند چرا فرصت را از دیگرانی که می‌خواهند و می‌توانند گرفته است، چرا مثل یک سنگ جلوی احداث آبریز را گرفته است، خب نمی‌تواند پس کنار بکشد، اینهمه حرص و طمع برای چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
مردم کهگیلویه خائنان به ملت را میشناسند، مردم چپاولگر و خونخواران را می‌شناسند و به امید خدا این دوره دیگر به این‌ها بهایی نمیدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
نماینده فقیر بدبخت، نونه و کو بره، پیرمرد ۸۰ ساله بگو افتتاحیه چنه، کو ای پیرمرد باید الان و فکر نمازل نخوندش بو آخی و بختش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: