« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
امام جمعه چرام :حصر کمترین مجازات سران فتنه است، مجازات واقعی آنان، اعدام آن هم چند مرتبه است

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دروغ به عنوان یکی از گناهان کبیره که بر اثر تکرار و رواج‌ آن در جامعه و در بین مردم قبح آن ریخته است، اظهار کرد: دروغ یکی از گناهان بزرگ کبیره که در روایات عواقب وخیمی برای آن در دنیا و آخرت در نظر گرفته شده، امروزه به یک امر عادی تبدیل شده است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه بدترین نوع دروغ، دروغ بر خدا و پیامبر و ائمه معصومین است، عنوان داشت: اینکه انسان مطلبی را از خدا و پیامبر یا امامان معصوم نقل کند و آن را به آنان نسبت دهد، حال آنکه اینگونه نیست از بدترین نوع دروغ‌هاست.

وی با اشاره به دروغ مفسده دار، اضافه کرد: دروغ مفسده دار هر دروغی است که در آن مفسده و زیان باشد و البته هر چه مفسده و زیان بیشتر باشد بزرگی گناهش و شدت عقوبتش شدیدتر است و گاه  دروغی سبب تلف شدن اموال و ریخته شدن آبروها و خون‌ها می‌شود.

*مذاکره کنندگان هسته‌ای به گونه ای عمل کنند که عزت ایران اسلامی حفظ شود

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی امروز با تاکید بر این مطلب که مذاکره کنندگان هسته‌ای به گونه ای عمل کنند که عزت ایران اسلامی حفظ شود، گفت: بعد از ملاقات کری و ظریف در ژنو شاهد دور جدید مذاکرات در سطح معاونان وزیر در 28 دی خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه ما مخالف مذاکره نبوده و نیستیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تا هر زمان که می‌خواهند مذاکره کنند، ابراز کرد: گره زدن مشکلات اقتصادی به مذاکرات کار نابجایی هست و مسئولان مذاکره کننده باید از این امر اجتناب کنند.

طزری اضافه کرد: رفع شدن مشکلات اقتصادی در گرو اقتصاد مقاومتی است، تیم مذاکره کننده بداند که عزت مردم و ملت ایران با تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیار به دست آمده است، بنابراین در مذاکرات به گونه‌ای وارد شود که این عزت حفظ شود.

*حوادث پاریس، توطئه‌ای برای اسلام هراسی و اهانت به پیامبر مقدس اسلام (ص ) بود

طزری در ادامه صحبت‌های خود از حوادث پاریس سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در هفته گذشته شاهد بودیم که اتفاق تروریستی در پاریس صورت گرفت و تعدادی کشته شدند، ما این جنایت را محکوم کرده و خواهان مبارزه جهانی علیه این جنایات هستیم.

وی، تصریح کرد: اگر ترور یا جنایتی در هر کجای دنیا صورت می‌گیرد ما آن را محکوم می‌کنیم، کاری هم نداریم که آنان که کشته می‌شوند دارای کدام مذهب و عقیده هستند.

وی با اشاره به اینکه در این جنایت که سران غرب آن را به شدت محکوم کردند، همزمان جنایت دیگری در نقاط دیگر صورت می‌گیرد و تعداد بسیاری کشته می‌شوند، متذکر شد: این مساله حتی رسانه‌ای هم نمی‌شود و این نشان دهنده برخورد دوگانه غرب با پدیده تروریزم است.

امام جمعه چرام، خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه ما شاهد حمله به مسلمانان و مساجد آنان بودیم به طوری که موج جدیدی از اسلام هراسی در کشورهای غربی دیدیم و جالب آنکه این عملیات توسط کسانی صورت گرفته که از سوی کشورهای غربی حمایت شده و در کشور سوریه و یمن به کشتار مردم عادی مشغول بودند.

طزری، ادامه داد: بعد از این عملیات تروریسمی به مجله شارلی ابدو در یک اقدام هماهنگ شده این مجله اقدام به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام کرد و با صراحت اهانت به پیامبر اسلام (ص) را در دستور کار خود قرار داد و در یک روز تیراژ مجله خود را از 50 هزار به سه میلیون نسخه افزایش داد و این مجله را به زبان‌های ترکی، عربی، انگلیسی ترجمه و در 50 کشور دنیا توزیع کرد و دولت فرانسه کمک مالی خود را افزایش داد.

خطیب جمعه چرام، تاکید کرد: ما این اهانت به ذات مقدس پیامبر اسلام را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم نور پیامبر اسلام که امروز اقصی نقاط عالم را در برگرفته است با این اقدامات نابخردانه کمرنگ نخواهد شد بلکه بر عشق و ارادت او افزوده خواهد شد.

وی، افزود: از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم در مقابل این عمل هتاکانه سکوت نکرده و صدای اعتراض خود را به گوش کور دلان برسانند، فرق و مذاهب دیگر دنیا نیز این اعمال شنیع را محکوم کنند و بدانند سکوت در مقابل این خباثت‌ها دامن آنان را نیز خواهد گرفت چرا که عاملان این جنایت‌ها به هیچ دین و مسلکی پایبند نیستند.

*حصر کمترین مجازات سران فتنه است، مجازات واقعی آنان، اعدام آن هم چند مرتبه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با در بخش بعد یاز سخنان خود، یادآور شد: در هفته گذشته شاهد آن بودیم یکی از نمایندگان مجلس که تمام افتخار او به این است که فرزند یکی از بزرگان انقلاب و نظام است در نطق خود در مجلس حصر سران فتنه را غیرقانونی و عمل صدا و سیما در پخش مستندات فتنه را موجب تفرقه و 9 دی را روز شیطان دانست.

وی با بیان اینکه حصر این سران فتنه توسط شورای امنیت ملی صورت گرفته که رئیس قوه قضائیه خود از اعضای آن است، گفت: این حصر مربوط به فتنه نیست چرا که حصر خانگی از 25 بهمن 89 شروع شد یعنی یکسال و نیم بعد از فتنه و مجازات سران فتنه که بر همگان مشخص است چیزی کمتر از اعدام نیست لیکن رافت اسلامی باعث حصر شده است.

طزری، عنوان داشت: مجلس جای قانون گذاری و حل و فصل مشکلات مردم است و چگونه عده‌ای به خود اجازه می‌دهند که از تریبون مجلس علیه نظام و اهداف آن دروغ پراکنی و نظام را متهم کنند، این افراد باید بدانند که اینگونه سخن‌ها یا از افراد بی‌بصیرت و جاهل صورت می‌گرد یا از افراد معاند نظام.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: