« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۸
دومین جشنواره سلام با حضور مسوولان روابط عمومی های سازمان ها و ادارات خوزستان با شعار همدلی و همزبانی، به همت استانداری خوزستان برگزار شد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

این جشنواره با حضور فعالان عرصه روابط عمومی و مسئولان استانی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، با تبریک روز ارتباطات گفت : روابط عمومی‌ها باید نظر مثبت مردم به دستگاه‌ها را جلب کنند تا نارضایتی‌های مشاهده نشود و این جشنواره باید بهانه ایی باشد تا روابط عمومی ها جهت تکامل فعالیت های خود نهایت تلاش خود را بکنند .وی عنوان کرد: قطعا برگزاری این جشنواره ها به پیشرفت  و تعالی هر ارگانی کمک خواهد کرد به خصوص روابط عمومی ها که نقش به سزایی در دستگاه های خود دارند و روابط عمومی ها باید از نظر کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کرده، نارسایی ها را برطرف کرده تا یک اتفاق مبارک در صحنه ارتباطات رخ دهد .

دکتر رعایایی سرپرست دانشگاه شهید چمران نیز در این جشنواره اظهار کرد: روابط عمومی ها پنجره و ویترین سازمان ها هستند و از این دریچه سازمان خود را به جامعه معرفی می کنند . ایشان افزودند: رسانه ها نقش محوری در جامعه دارند و اگر فعال باشند بسیاری از ابهامات در جامعه پاسخ داده می شوند تا مردم مطالبات خود را مسالمت آمیز مطرح کنند و امیدوارم جامعه ای برخودار از گردش اطلاعات آزاد که هدف ما است محقق می شود .
در ادامه جمال درویش، مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان و دبیر جشنواره گفت: رسانه ها و روابط عمومی ها خویشاوند یکدیگر هستند و بر اساس این همکاری جهان با همه عظمتش به یک دهکده کوچک جهانی تبدیل شده است و اگر این رابطه میان روابط عمومی ها و رسانه تقویت شود حاصل آن چیزی جزء هم دلی نخواهد بود که نتیجه آن حل مشکلات جامعه است و تصمیم بر این شده که برگزاری این جشنواره را هر سال یک سازمان بر عهده بگیرد که امسال دانشگاه شهید چمران مسوول برگزاری این جشنواره شد و در سال آینده نیز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزاری این جشنواره را برعهده دارد .

سپس ازپیشکسوتان عرصه مطبوعات، روابط عمومی و رسانه های استان خوزستان  تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در این جشنواره دو کارگاه آموزشی ویژه اصحاب رسانه، کارشناسان و مدیران روابط عمومی توسط دکتر مهدخت علوی بروجردی مشاور وزیر علوم و مدیر روابط عمومی وزارت علوم با موضوع «روابط عمومی؛ محور همدلی وهمزبانی» ، کارگاه «اخلاق حرفه ای در روابط عمومی و رسانه ها» توسط دکتر محمد مهدی فرقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد .

محمدمهدی فرقانی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه در کارگاه آموزشی خود گفت: همدلی و همزبانی کردن با تولید و توسعه شغل روابط عمومی است پس امسال سال روابط عمومی ها نیز هست . روابط عمومی و رسانه باید در خدمت بیان عمومی حقیقت باشند اما حریم حرفه یکدیگر را پاس داشته و حدود همدیگر را بشناسند .
وی اظهار کرد: بخش همدلی و همزبانی را باید در چارچوب بزرگتر دید و تنگ نظرانه به همزبانی نگاه نکرد .
ایشان افزودند: روابط عمومی هایی که بدون باج دادن نمی توانند کار کنند و خبرنگاری که بدون دست دراز کردن نمی تواند کار کند، ضرورتی ندارد که کار کنند .

مهدخت بروجردی مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان این که حق دانستن برای همه مردم است گفت: محور تحقق شعار امسال روابط عمومی‌ها هستند. همدلی این است که به طرف مقابل بگوییم که شرایط او را درک می‌کنیم. امسال قرار است این کار بین دولت و ملت انجام شود و روابط عمومی‌ها باید به پاسخ‌گو بودن دولت کمک کنند و مدیران نیز  باید توجیه شوند که کسی نمی‌تواند جلوی اخبار را بگیرد. در جامعه امروز اطلاعاتی و شبکه‌ای نمی‌توان چیزی را پنهان کرد.

در حاشیه این جشنواره یوسف حاجوی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان نیز با تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات  به فعالان عرصه اطلاع رسانی ، بازتاب اخبار فعالیتهای  یکسال  اخیر را فوق العاده خواند که در این موفقیت سهم نشریات و مدیران سایتهای اطلاع رسانی استان غیر قابل انکار بوده است.

وی افزود خوشبختانه امسال در دومین جشنواره سلام بخش رقابتی  و مسابقه حذف شده بود و با توجه به فرمایش جناب آقای  درویش ، جشنواره سلام  در سمینار نخست خود  تا حدودی ازاهداف و  مسیر اصلی تعریف شده  فاصله گرفت و جنبه‌های تجاری در برگزاری جشنواره ورود پیدا کرد و روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان علی رغم  همه شایستگی هایی که داشت و حتی در رشته هایی برتر از بعضی ادارات برگزیده جشنواره نخست  بود، به دلیل همان روش تجاری انتخاب برترین ها  نتوانست عنوانی کسب کند.

وی در ادامه  تهیه ، تولید و انتشار  140 خبر از فعالیت های دانشگاه در یکسال اخیر و انعکاس و بازتاب مناسب در نشریات سراسری و صداو سیمای خوزستان را از افتخارات روابط عمومی دانشگاه در سال  93 دانست و گفت در بخش تولید خبر رشدی60درصدی نسبت به سال قبل و رشدی 100 درصدی در پخش اخبار در سیمای خوزستان بدست آورده ایم.

عزیزان ما در توسعه جنوب،طلوع، نور خوزستان، ایام خوزستان و آبادان نو به ترتیب سهم بیشتری در پوشش  اخبار ما داشته اند و امیدواریم در سال جاری  نیز بتوانیم با دیگر رسانه های استانی ارتباط بیشتری برقرار نمائیم.

اینجانب بر خود لازم میدانم به نوبه خود و هم از سوی هیئت رئیسه دانشگاه از برادران و خواهران عزیزی که در سیمای خوزستان، مطبوعات و رسانه های مجازی با پوشش خبری مناسب ، در طول سال 1393 ما را همیاری نموده اند کمال سپاسگزاری و امتنان را نمایم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: