« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
" سامی یوسف ما عاشقتیم " شعاری که هزاران نفر از طرفداران سامی یوسف با کار فوق العاده او یک صدا تکرار کردند این بزرگترین اجرای یک هنرمند بین المللی در سرزمین ناصره بود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

سامی یوسف در پنجم جولای به زیبای در دل جمعیت شهر ناصره به روی صحنه رفت و کار خود را آغاز نمود. در این شهر که حتی در ماه مبارک رمضان 80 هزار نفر هم جمعیت به خود ندیده بود، سامی توانست بیش از 100 هزار نفر را به سمت خود جلب کند بدون اینکه هیچ دستمزدی دریافت نماید.
فلسطینی های شهر های اطراف علارغم وجود سختی روزه داری و ارتباط سخت مرزها، به ناصره آمدند. او اولین ستاره در این کشور بود که به اجرای زنده پرداخت و طرفدارانش را با اشتیاق بیشتر از قبل ترک کرد.

علی سلام شهردار محترم ناصره، یوسف را با احترام و خرسندی پذیرقت وی شجاعانه خود را در اختیار این ستاره موسیقی قرار داد. عشق و علاقه او به هنر کاملا آشکار بود. او زمان زیادی را با سامی گذراند و از او حمایت کرد. او سامی یوسف را در آغوش گرفت و او را با قرار دادن نشان سیاه و سفید کوفه، سمبلی از فلسطین ناسیونالیزم دور گردنش محترم شمرد و به این دلیل او مغرورانه روی صحنه آمد و گفت " شما یکی از ما هستید".

سامی یوسف احساس متقابل خود را از این کنسرت در پیج رسمی فیس بوکش این طور نوشت:
" خواهران و برادران عزیز من و همه ی مردم فلسطین!
بسیار متشکرم برای اینکه به من اجازه دادید که لحظات ارزشمندی را با همه شما سپری کنم.باعت افتخار بود که این شهر زیبا را دیدم و امیدوارم که مردم جهان بتوانند روزی چیزهایی را که من دیدم ببینند و چیزهایی را که من از سرزمین زیبای شما و مردمش فهمیدم را بفهمند.
به ندرت چنین انرژی و عشق باور نکردنی جامعه و هماهنگی ادیان را دیده بودم. اروپایی ها و بیشتر مردم جهان میتوانند از شما چیزهای زیادی یاد بگیرند."

یوسف کنسرتش را با ترانه افسانه ای المعلم آغاز و اجرای خود را با برخی آهنگ های قدیمی و جدید تر ادامه داد.طرفداران، به ویژه شیفتگان او با صدای بلند گریه می کردند و " ادها" ، "ادها" به معنی " دوباره"، "دوباره" به زبان عربی تکرار می کردند که سامی شروع به نواختن آهنگ زیبای حسبی ربی کرد.

ظاهرا یوسف نه تنها یک خواننده یا نوازنده است بلکه واقعا یک هنرمند چند کاره می باشد. او سال ها عشق صرف کارهای خود کرده است یوسف به خاطر احترام به فرهنگ و سنت ها و مهارت های ترکیبی وتوانایی هایش درنواختن ابزارهای مختلف موسیقی سنتی از جمله: عود، سه تار و کمی تنبک مشهور شده است.

هنگامی که او به موسیقی روی آورد هزاران هنرمند پا به عرصه هنر گذاشتند و رفتند و موسیقی هایشان به سرعت فراموش شدند. اما قطعه های او به روشنی با گذر زمان مثل آثار نوابغ موسیقی کلاسیک از جمله موزارت و بتهوون ماندگار ماند. او حتی سبکی برای موسیقی خود ایجاد کرد که آن را اسپیریتیک نامید.

سامی یوسف در حال تغییر روش موسیقی به طرزی است که مورد پذیرش تعدای زیادی از مسلمانان است.شما وقتی به آثار او گوش می دهید احساس نزدیکی به خدا می کنید.اشعار او سرشار از عشق به پیامبر(ص) و اسلام و تقدیر بسیار از مذاهب و سنت ها با توجه ویژه به انسانیت می باشد.
در حال حاضر درمورد هنر و شهرت او در دنیا می توان گفت اگر یوسف همچنان به باورها و موسیقی خود باقی بماند، به فضل الهی به غایتی باشکوه دست خواهد یافت.

نویسنده: نورا شراب (Noora Sharrab)
مترجم: علی مصلی نژاد
منبع:
http://mvslim.com/sami-yusuf-breaks-barriers-in-palestine/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: