« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
یکی از فعالان فرهنگی شهرستان بهمئی در یادداشتی به شباهت های فرصت طلبی و قدرت خواهی عده ای در صدر اسلام و اکنون در انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت:مردم ما اجازه تکرار تاریخ را نمی دهند

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

عباس مشیری:وقتی صفحات تاریخ را ورق میزنم و حوادث نبوت حضرت رسول(ص) وامامت حضرت امیر(ع) را مطالعه می کنم، احساس می کنم گویا آن حوادث را امروزه لمس میکنم!

آری ، به راستی که انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاریخ را تکرار کرد و چه شباهت هایی که عین واقعیت می باشد!

هردو انقلاب از نظر اصول و مبنای فکری،اعتقادی،و اهداف ،مشترک بودند و شباهت دیگرکه بنده را وادار به بیان سخن کرد ، شباهتی هست که وقتی اوایل انقلاب را مطالعه میکنم و امام خمینی (ره) را می بینم همراه با اطرافیانی که هریک شبیه اطرافیان پیامبر(ص) با اهداف مختلفی در خط اسلام جمع شدند ؛ به مرور زمان بعضی از آنها در راه اسلام ثابت قدم ماندند و گروهی دیگرکه در غدیر دست بیعت به حضرت امیر(ع) داده بودند، آن گروه بعد از رحلت پیامبر(ص) شروع به تحریف توصیه های پیامبر(ص) و فتنه وسهم خواهی کردند !!!

و امروز این سهم خواهی ها را که در دوران امامت حضرت امیر(ع) هم رخ داد ، دربعضی از ذوق زدگان انقلاب که از اول انقلاب به شکل پنهانی و در دل خود داشتند و در دوران ولایت امام خامنه ای حکیم بروز دادند ، می توان مشاهده کرد.

باید گفت تیغ فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که حقیقت را نشانه کرده اند؛ فتنه گران صفین و منحرفان خوارج در زمینه و دامان زبیریان و طلحه های تاریخ ظهوروبروز نموده اند گرچه روزی در جنگ های پیامبر در کنار امام علی(ع) بودند ولی روزی دیگر به خاطر قدرت و شهوت دنیا بر ایشان شوریدند و زمینه های ظهور فتنه و بروز انحراف را در میان یاران امام پدید آوردند .

پس گناه این آلوده گان شهوت دنیا بسی افزون تر از فتنه گرانی چون معاویه و منحرفانی چون خوارج است .آن چه که لشکر امام علی رابه شکست کشاند، داستان سهم خواهی، قدرت طلبی و شهوت طلبی صحابی و یاران جنگ های تحمیلی و مبارزین سابق یعنی طلحه و زبیر بود.

حالا دیگر چه كسی بلند مرتبه‌تر از زبیر؟ نه سردار سازندگی، نه سردار قضایی،نه سردار اقتصادی، نه سردار نظامی و نه سردار اندیشه، همه‌ شان بدون اطاعت محض از امام خامنه‌ای ، از طلحه هم طالح ‌ترند و از زبیر هم از بین‌رفتنی‌تر.

و اما در پایان:

تفاوت انقلاب اسلامی و صدر اسلام را می گویم که مردمان ما دیگر نمی گذارند تاریخ تکرار شود و امام شان تنها بماند؛ با توکل برخداوند و الگو پذیری از شهدا،ولی فقیه خود را تا ظهور امام عصر(عج) یاری میکنند. ان شاء الله.

یادداشت از: عباس مشیری -فعال فرهنگی و دانشجوی کارشناسی حقوق

 

 

آوای دنا:مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین «آوای دنا» است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
1
احسنت برشما مدیر سایت بابت انتشار این تحلیل زیبا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: