« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
خطیبان جمعه کهگیلویه و بویراحمد در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته ، حوادث مرگبار رخ داده برای حجاج بویژه حادثه دوم مهر 94 را نشانگر بی کفایتی متولیان و مسوولان آل سعود دانستند

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

ائمه  جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه ، با ابراز تاسف از حادثه دردناک منا و جان باختن تعداد زیادی از زائران بیت الله الحرام،حوادث مرگبار رخ داده برای حجاج بویژه حادثه دوم مهر 94 را نشانگر بی کفایتی متولیان و مسوولان سعودی دانستند.

خلاصه خطبه های برخی از شهرها به این شرح است :

امام جمعه یاسوج: کشتار روز گذشته حجاج ایران و برخی کشورهای مسلمان در سرزمین منا بیانگر بی تدبیری دولتمردان عربستان سعودی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی افزود: این فاجعه انسانی بسیار تلخ و دردناک بود و عید قربان امسال مسلمانان جهان را به عزا تبدیل کرد.

امام جمعه گچساران:باید مناسک حج در آینده و با یک برنامه ریزی مدون و اصولی بدون هیچ مشکلی برگزار و خانه خدا حریم امن الهی شود.

وی بیان کرد: حادثه دردناک سرزمین منا در آخرین لحظات آیین عبادی، سیاسی حج امسال موجب آزردگی خاطر مسلمانان جهان شد.
حجت الاسلام خواجه زاده اظهار کرد: مسلمانان جهان باید با توکل بر خدا و همبستگی در برابر قدرت های شیطانی تصمیمی که موجب عزت آنان است را بگیرند.

امام جمعه دهدشت با بیان امام علی(ع) می‌فرماید" حاجی و عمره گذار میهمان خاص خداست و خداوند به آنها هدیه مغفرت عطا می‌کند"، تصریح کرد: به مناسبت قتل عام حاجیان خانه خدا، میهمانان خاص خدا به دستان بی‌تدبیر و بی‌کفایت آل سعود تسلیت داریم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آل سعود ملعون وخبیث نشان دادند که جان هیچ انسانی برای آنها ارزشمند نیست، عنوان کرد: آل سعود در جنگ یمن نشان داد که اینها انسان‌های ظالم، جانی، ستمگر و خونریز هستند، چون اینها فرزند استکبار و صهیونیسم هستند مانند آنها جنایت می‌کنند و باید جهان اسلام و جامعه بین الملل آل سعود را سخت مجازات کنند و امروز باید رزمندگان یمن انتقام این جنایت را بگیرند.

امام جمعه قلعه رئیسی در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر، به فاجعه خونین و اسفبار سرزمین منا اشاره و یادآور شد: بی کفایتی و بی تدبیری مسئولان سعودی حج امسال را تبدیل به عزا برای امت اسلام کرد و عیدی برای آنها باقی نگذاشت و عامل این خیانت آل سعود ملعون است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: این خیانت ها همه حکایت از یک مسئله دارد و آن این است که آل سعود لیاقت اداره خانه خدا را ندارد و این حاجی ها پیش پای جانشین ولیعهد عربستان در منا قربانی شدند و لکه ننگین آن با آب زمزم هم پاک نمی شود.

خطیب جمعه چرام: امروز آل‌سعود به جای آنکه به وظیفه اصلی خود که همان خادمی زائران بیت‌الله‌الحرام است بپردازد با حمایت از گروهک تروریستی داعش در سوریه، بمباران هوایی بر سر مردم مظلوم یمن و بی‌لیاقتی در اداره حج موجب به خاک و خون شدن مسلمانان شده است.
حجت الاسلام طزری افزود: آل‌سعود امروز ابزاری در دست آمریکاست و آنچه را که آمریکا می‌خواست در منطقه انجام دهد او انجام می‌دهد و این ننگ با آب زمزم هم قابل برطرف شدن نیست.

امام جمعه دیشموک با انتقاد شدید از مدیریت سعودی‌ها، گفت: این مسئله اصلاً و ابداً طبیعی نبوده ، چرا که سعودی‌ها که از هر شخصی میلیون‌ها پول می‌گیرند تا فقط مدت کوتاهی در کشورشان اقامت داشته باشد، وظیفه دارند امنیت آنها را تامین کند.

حجت الاسلام حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با بیان اینکه، حادثه منا بر اثر بی‌کفایتی سعودی‌ها در مدیریت حج رخ داد، بیان کرد: دلیل اینکه این حادثه رخ داد برای این بود که وزیر دفاع عربستان که خود نماد شیطان و عامل کشتار مردمان بی‌گناه یمنی است، برای وی راه‌ها را بستند که به مقصد برسد و آنها با این کار خود، باعث کشته شدن هزاران مسلمان شدند.

امام جمعه شهرستان لنده: بدون شک مقصر اصلی این فاجعه دردناک دولت و رژیم آل سعود است که با بی تدبیری و ناتوانی در مدیریت حج باعث بروز چنین حادثه تلخی شد.
حجت الاسلام کیانی اصل افزود : خاندان آل سعود لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد و باید درخصوص حوادث منا پاسخگوباشند.

وی تاکید کرد: حضور رئیس جمهور در سازمان ملل فرصت خوبی است تا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود با همکاری کشورهای اسلامی تصمیمی قاطع برای عربستان گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: