« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، روز جهانی زنان روستایی را فرصتی برای شناسایی و تقویت حضور زنان روستایی در عرصه های مختلف به خصوص حفاظت و حمایت از طبیعت و محیط زیست دانست

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

مهندس عزت الله بهشتی فرد در همین رابطه گفت: بانوان روستاهای کشورمان حافظان فرهنگ های بومی، و دانش سنتی منطقه خود هستند و وجود آنان برای نامین امنیت غذایی و اقتصاد خانواده و همچنین مدیریت منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی حیاتی وضروری است.

مهندس بهشتی فرد در ادامه افزود: زنان روستایی همواره نقش عمده ای در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و مدیریتی داشته اند و بخش مهمی از جامعه انسانی را تشکیل می دهند. آنها تکیه گاه مهمی برای اقتصاد خانواده روستایی بوده و نقش آنان علاوه بر تامین امنیت غذایی برای خانواده و اقتصاد محلی، در حفاظت وحمایت از منابع طبیعی و محیط زیست چشمگیر بوده است.

وی به نقش دولت در فرآیند مشارکت زنان در حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: برای مشارکت زنان در حفاظت و توسعه عرصه های منابع طبیعی به عنوان نیمی از جمعیت انسانی ساکن روستاها باید تلاش شود و لازمه این امر، آگاهی بخشی، سازماندهی و حمایت از آنها در قالب تشکل ها، انجمن ها، ، سازمان های غیردولتی و تعاونی ها می باشد.
بر اساس سرشماری سال 1390 در استان کهگیلویه و بویراحمد، 48 درصد از کل جمعیت استان در مناطق روستایی است . بخش اعظم این جمعیت روستایی را زنان تشکیل می دهند.

                                                                                

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: