« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۵
از دیگر عوارض چاقی می توان به سکته های مغزی، توقف تنفس در خواب، بیماری کبد چرب و بیماری عروق کرونر اشاره کرد

  پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،
تحقیقات نشان می دهد چنانچه وزن فرد 20 درصد از وزن ایده آل بیشتر شود، خطر بروز فشار خون، بیماری های قلب و عروق، چربی خون و ابتلا به مرض قند افزایش می یابد .
 از سوی دیگر، چاقی زمینه ساز بروز مشکلات موضعی نظیر زانو درد، کمر دردهای شدید، سنگ صفرا و بعضی بیماری های تنفسی می باشد.

از دیگر عوارض چاقی می توان به سکته های مغزی، توقف تنفس در خواب، بیماری کبد چرب و بیماری عروق کرونر اشاره کرد.
حال با این مقدمه به سراغ مردم کهگیلویه و بویراحمد می رویم تا ببینیم ،چند درصد مردان و زنان کهگیلویه و بویراحمد اضافه وزن دارند؟

در این خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می گوید:در کهگیلویه وبویراحمد بیش از 50 درصد از زنان بالای 30 سال دچار اضافه وزن و چاقی، بیش از  35 درصد مردان هم استانی نیز اضافه وزن و چاقی دارندکه این زنگ خطر را باید جدی گرفت.

دکتر چمن ،با اشاره به اینکه استعمال دخانیات نیز زمینه بیماری های قلبی عروقی را  فراهم می نماید، یادآور شد: 15 تا 30 درصد مردان بالای 15 سال ایرانی از دخانیات استفاده می کنند که باید در این زمینه چاره ای اندیشید و آموزش های لازم را به مردم جهت ترک این عادت های ناپسند که سلامت آنها را به خطر می اندازد، ارائه داد.

بنابراین باید تاکید نمود که  سلامتی و تندرستی بیش از چاقی ارزش دارد به همین جهت رژیم‌های غذائی و ورزش اهمیتی خاص پیدا کرده است که امیدواریم موردتوجه مردم خوبمان واقع گردد.همچنین از مسولان زیربط انتظار می رود تا با فراهم نمودن زیرساختهای لازم برای سنین مختلف ، زمینه ورزش را برای همه مردم فراهم نمایند!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: