« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳
مسولان و خدمتگزاران مردم در نظام جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری گردیده حق ندارند غیرمستند با مردم صحبت کنند و باری به هر جهت سخن گفتن ممنوع است

 پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

فتاح بدری :صداقت در مدير از بهترين عوامل موفقيت در كار و حافظ آبرو و برآورندة وجاهت اجتماعي است. چنانچه مدير در محيط كار و صحنه‌هاي اجتماعي از صداقت لازم برخوردار باشد موفقيت او حتمي است و در غير اينصورت حتي اگر فرضاً در ابتداي كار و با اغفال ديگران رسوا نگردد، اما سرانجام روزي با دريده شدن پرده‌ها، دروغگويي او آشكار مي‌گردد.

به غير از صداقت روش ديگري نمي‌تواند ضامن موفقيت باشد و يك مدير بايد اهل صدق باشد. امیر المومنین (ع) در نامه ای به مالك اشتر به او مي‌فرمايد كه با اهل صدق بپيوندد و مسئوليت‌هاي كليدي را به آنان بدهد (قوچاني، 1374، ص 134).

همچنين آن حضرت فرموده‌اند: «پيشواي قوم بايد با مردم خود به راستي سخن گويد».

با این مقدمه باید گفت که مدیران و مسئولان هر قدر با مردم صداقت داشته باشند به همان اندازه از مردم محبت خواهند دید و اگر مسئولی کار مردم را به موقع انجام ندهد و یا آن را به روزهای بعد موکول کند و یا در پاسخ مناسب به مردم و ارباب رجوع بی صداقتی پیشه نماید ،ارزش و جایگاه مردمی خود را نیز از دست می‌دهد.
همچنین از دیگر شگردهای مدیران بی صداقت ارائه  آمارهای عجیب و غریبی به مردم می باشد.لذا مسولان و مدیران ما باید دقت کنند که همه ی رفتارها و سخنان آنها توسط مردم و اهالی رسانه و دلسوزان جامعه رصد می شود بنابر این باید  آماری که به مردم ارائه می‌شود با درستی همراه باشد و از دادن آمارهای اشتباه به مردم خودداری شود.

زیرا ارائه امارهای نادرست و گاها مصادره خدمات دیگران به نام خود هم  باعث از بین رفتن بزرگترین سرمایه ی آنها یعنی اعتماد مردم می شود و هم مانع توسعه و پیشرفت آن منطقه و شهرستان خواهد شد.

بعنوان مثال دیده شد که مسولی امار و اطلاعاتی را حدودا پنجاه برابر وقعیت عنوان کرد تا هم دل مسولان مافوق خود را برای مدتی شاد نماید و هم تبلیغاتی باشد برای حزب و گروه خود ! غافل از اینکه مردم بیدارند و حرف ناحق خریداری ندارد......

لذا باید فریاد کشید که مسولان و خدمتگزاران مردم در نظام جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری گردیده، حق ندارند غیرمستند با مردم صحبت کند و باری به هر جهت سخن گفتن ممنوع است.

و این را بدانیم که دانستن حق مردم است و ما حق نداریم آمار را حتی رند کنیم که اگر قرار باشد خودمان را گول بزنیم و به مردم آمار نادرست ارائه دهیم و خدمات دیگران که حضور ندارند و یا صدایشان به جایی نمی رسد بنام خود مصادره کنیم هم در پیشگاه مردم روسیاه خواهیم شد و هم در روز قیامت در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: