« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
در قانون اساسی و اسلامی ما نیز چنیبن حق مسلمی برای انتشار ازاد اخبار در جامعه پیش بینی گردیده است انجا که آمده :نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر انکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف،در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران با رئیس دادگستری شهرستان لنده ،آزادی و استقلال رسانه ای را از مهم ترین شاخصه های یک رسانه سالم عنوان کرد و گفت:در تمامی جوامع بشری و خصوصا آنهایی که دموکراسی و مردم سالاری را پذیرفتند حق کسب و انتشار آزادانه اخبار و اطلاعات از مهمترین حقوق رسانه و خبرنگار می باشد.

فتاح بدری افزود:اگر به این موضوع ریشه ای نگاه کنیم خواهیم دید که روزگاری ملت های دنیا دور هم جمع شدند و وجود رسانه و خبرنگار را شرط دموکراسی دانستند که این مهم به روایات موجود به حدود 250سال قبل بر می گردد که در کشور سویس حتی به تصویب نیز رسیده است.

وی عنوان کرد،آن روزگار اعتقاد بر این بود که چون حکومت ناشی از افکار عامه است و اعمال و رفتار حکومت و زمامداران نیز با پشتوانه افکار عامه قدرت می یابد پس دانستن حق مردم است و کشورها برای اثبات دموکراسی و مردم سالاری خود باید حق دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار را محفوظ بدارند.

ایشان خاطرنشان کردند،در قانون اساسی و اسلامی ما نیز چنیبن حق مسلمی برای انتشار ازاد اخبار در جامعه برای رسانه ها پیش بینی گردیده است انجا که داریم :نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر انکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند.

صاحب امتیاز پایگاه خبری آوای رودکوف تصریح کرد:این مهم در دین و شرع مقدس نیز پیش بینی گردیده و مورد تاکید و حمایت اولیاء و انبیاء الهی قرار گرفته است.از جمله در نامه پنجاهم امیرالمومنین (ع)خطاب به یکی از کارگزان که می فرمایند هم شهروندان به گردن حاکمیت حق دارند و هم حاکمیت به گردن شهروندان حق دارند .

وی بیان کرد: نکته جالب این نامه آنجاست که امیرالمومنین (ع) فریاد می زند و اعلام می دارد:مردم بدانید که شما حقی بر گردن من بعنوان حاکم جامعه دارید و ان حق اینست که هیچ چیزی را از شما پنهان نکنم  مگر اخبار محرمانه جنگ و مسائل امنیتی را و باز نکته جالبتر این کلام نورانی و گهر بار امام اول شیعیان اینست که می فرمایند «اگر من بعنوان حاکمیت حقوق شما را ادا کردم و به آن جامه عمل پوشاندم آنگا نوبت شماست که حق حاکمیت را ادا کنند »

ایشان با طرح این سوال که : آیا تامل در این کلام نورانی مولا برای بسیاری از مسولان ما بس نیست؟ افزود:چرا بسیاری از مسولان ما کمترین نقدها را بر نمی تابند و سریعا واکنش نشان می دهند؟ و چرا بعضی از مسولان ما در کسب و انتشار اخبار که حق مسلم خبرنگاران می باشد سنگ اندازی می کنند؟ و البته شاید هم نمی دانند که روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم از مهمترین رسالتهای خبرنگاران می باشد!

وی در تاکید کرد :اما انچه که واضح و آشکار است اینست که خوشبختانه قانون ما و دین ما چراغ راه هدایت است و هیچگونه خلاء قانونی در آن وجود ندارد و اگر احیانا اشتباهی هم هست مربوط به قانون گریزی ما و یا رویگردانی ما از شرع مقدس است .به امید انکه در نتیجه تعامل اصحاب رسانه و مسولان حق مردم که براستی ولی نعمتان انقلاب هستند ادا گردد.انشاء الله

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: